החידושים הטכנולוגיים של השנים האחרונות משנים את חיינו, חלקם – עושים זאת לאט ובהדרגה, בעוד האחרים (כדוגמת המכוניות החשמליות) – יוצרים שינוי פתאומי ומפתיע בהרגלים שלנו, כמו גם ב”נוף” הסביבתי. אחת מההמצאות הבולטות הן האופניים החשמליות, שבצד היעילות האנרגטית שלהן, עלותן נמוכה באופן ניכר והן מציעות ניידות נוחה ללא זיהום אוויר. האופניים החשמליות מציעות תחליף מתאים יותר לתחבורה הדו-גלגלית (לקטנועים ולאופנועים) מאשר האופניים הרגילים, בעיקר בשל יתרון מהירותן – ניתן להגיע למהירויות של בין 25 קמ”ש ל-45 קמ”ש בזכות סוללות לאופניים חשמליות המניעות אותם. האופניים החשמליות לא רק תורמות לתחבורה ולסביבה ירוקות יותר, אלא גם שומרות את המשתמשים בהן בכושר (בדומה לאופניים הרגילות, חסרות המנוע החשמלי).

האופניים החשמליות ניחנו במספר יתרונות מוכרים, הגורמים לחלק גדול מהמשתמשים בהן להעדיפן על פני אמצעי התחבורה האחרים.

סיוע בדיווש

האופניים החשמליים מעניקים למשתמש בהם את החוויה של רכיבה על אופניים בתוספת הסיוע בדיווש. תכונה זו מאפשרת לרוכב ליהנות מרכיבה ללא הזעה, ללא פגיעה בסחוסי הברכיים  ומבלי להתאמץ מעבר לצורך. האופניים המופעלות באמצעות סוללות ליתיום לאופניים חשמליות מאפשרות לבצע רכיבות ארוכות בהרבה יותר ללא כל השקעת מאמץ. רוכבי האופניים שמחפשים את האקסטרים ברכיבתם (שיפועים חדים יותר, למשל) יוכלו לרכוש אופניים חשמליות המתוגברות, ספציפית, בטכנולוגיות חיזוק.

הרכיבה שומרת על הכושר

הרכיבה על אופניים (יחסית לרכיבה או נהיגה בכלי רכב מנועיים) שומרת על הכושר. האופניים החשמליות מעלות את יתרונן זה של האופניים הרגילות ומנטרלות את החסרונות היחסיים שעלולים להתלוות לרכיבה על אופניים רגילות – המאמץ והנזקים שעלולים להיגרם למפרקי הברכיים והירכיים.

ניתן לרכוב על אופניים חשמליות החל מגיל 16.5

החל משנת 2019 הרכיבה על אופניים חשמליות (כמו גם קורקינט חשמלי) מחויבת ברישיון. אם ברשותכם רישיון נהיגה לרכב ממונע, תהיו פטורים מהוצאת רישיון ייעודי. הצעירים יותר (אלה שעדיין אין בידיהם את רישיון הנהיגה לרכב ממונע) יצטרכו לעבור את מבחן התיאוריה הרגיל או את מבחן התיאוריה הייעודי המותאם לרוכבי כלי תחבורה חשמליים שאינם רכב ממונע.

חלופה חסכונית לרכב הממונע

האופניים החשמליות מהוות חלופה חסכונית יותר לכלי הרכב הממונעים ברחבי העולם, וזאת, מכיוון שמחיריהם של הדלק והדיזל אינם יציבים והם, בעיקר, במגמת עליה מתמדת. עליות מחירים בלתי צפויות במחירי הדלק עלולות להשפיע על תקציבכם לרעה, אולם  אבל, סוללות לאופניים חשמליות מסוגלות לנסוע מרחקים ארוכים גם ללא צורך בטעינה (תלוי, כמובן, בשימוש הספציפי שלכם בסיוע בדיווש). כך שבתמונה הכוללת,  הרכיבה על אופניים חשמליות חוסכת זמן וכסף.

תחבורה ירוקה פירושה סביבה ירוקה!

ההתחממות הגלובלית שעליה אנחנו שומעים לא מעט במדיות השונות הורסת את כדור הארץ, ואחד מהפתרונות המוצעים להתמודדות עימה היא הבחירה המודעת והמושכלת שלנו בשימוש בתחבורה ירוקה שאינה פולטת מזהמים.

איכות האוויר והסביבה יכולות להשתפר באופן ניכר, אם יותר אנשים ישתמשו באופניים החשמליות, ובכך – יפחיתו את פגיעת אמצעי התחבורה שלהם בסביבה!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים