מהו חיבור Type 1 ולמה חשוב להכיר אותו ?
האם ידעת שהרכב שלך עשוי לכלול חיבור טעינה מסוג Type 1, ושבעצם אין צורך להיות מומחה גדול כדי להבין ולנצל אותו? במאמר הזה תמצא את כל המידע שאתה צריך, כדי להכיר את הכבל הזה ולעשות בו שימוש יומיומי בצורה נוחה ובטוחה. רבים מגלים שהם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל של הרכב שלהם רק כי הם לא בטוחים אילו אפשרויות טעינה עומדות לרשותם. חיבור Type 1 מפשט מאוד את תהליך הטעינה, בייחוד אם אתה יודע מה ההבדל בינו לבין חיבורי טעינה אחרים בשוק. כאן תקבל סקירה מלאה על הדגמים שמתאימים ל-Type 1, תלמד כיצד אפשר להטעין אותם עם מטען נייד, ומה היתרונות הגדולים של הפתרון הזה.
מה מיוחד בחיבור Type 1
חיבור Type 1, שידוע גם בשם J1772, הוא למעשה סטנדרט טעינה שפותח על מנת לספק מענה לרכבים חשמליים או היברידיים-נטענים בשוק האמריקאי והיפני. זהו סוג חיבור בעל חמישה פינים המאפשר טעינת זרם חילופין (AC) ברמה חד-פאזית. המשמעות עבורך היא אפשרות להתחבר בקלות לרשת החשמל הביתית בלי צורך בהתקנות מורכבות, כי מספיק מטען נייד תואם והאפשרות להתחבר לשקע זמין. בעוד שבאירופה נפוץ יותר כבל טעינה בחיבור Type 2, עדיין יש לא מעט דגמי רכב שבחרו ב-Type 1, בעיקר כשרצו לפנות לשוק הבינלאומי. ומה קורה בשטח? אם יש לך מכונית עם חיבור Type 1, אתה פשוט זקוק לכבל מתאים שמצד אחד מתחבר לרכב ומצד שני למקור החשמל, וכך אתה נהנה מפתרון טעינה נוח בכל מקום שיש בו שקע רגיל.
אייקון | דגם רכב | מידע כללי |
---|---|---|
סיטרואן C-Zero | רכב חשמלי עירוני קומפקטי המתאים לטעינה ביתית קלה. | |
סיטרואן C-Zero מתאפיינת ביעילות עירונית ובעלות תחזוקה נמוכה. היא מצוידת בחיבור Type 1 המאפשר טעינה פשוטה בכל שקע חשמל ביתי, ומתאימה למי שמחפש פתרון חסכוני לנסיעות יומיומיות. | ||
פורד פוקוס אלקטריק | רכב משפחתי חשמלי המציע טעינה ביתית מהירה דרך חיבור Type 1. | |
פורד פוקוס אלקטריק משלב את עיצוב משפחתי מוכר עם טכנולוגיית חשמל מתקדמת. טעינה ביתית באמצעות חיבור Type 1 מאפשרת לך לשמור על רמת טעינה מיטבית מבלי להיות תלוי בעמדות ציבוריות. | ||
מיצובישי אאוטלנדר PHEV | רכב פנאי שטח היברידי-נטען עם שילוב מנוע חשמלי ובנזין. | |
מיצובישי אאוטלנדר PHEV מאפשרת נסיעה חשמלית שקטה לטווח קצר יחד עם מנוע בנזין לעזרה בנסיעות ארוכות. טעינה ביתית פשוטה באמצעות מטען נייד מבטיחה ניצול מיטבי של יכולות הרכב. | ||
קיה סול EV | רכב חשמלי עם עיצוב מודרני וטעינה ביתית קלה באמצעות חיבור Type 1. | |
קיה סול EV מתאפיינת בעיצוב חדשני ובפשטות בשימוש, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת למי שמחפש רכב חשמלי ללא תקלות טעינה. חיבור Type 1 מאפשר טעינה נוחה בכל שקע חשמל. | ||
ניסאן ליף 2012–2017 | רכב חלוצי שמאפשר טעינה ביתית פשוטה עם חיבור Type 1. | |
ניסאן ליף היא דגם שהביא את עולם הרכבים החשמליים למאסים. טעינה פשוטה דרך חיבור Type 1 מאפשרת להנות מרמת ביצועים גבוהה ולתחסוך בעלויות תחזוקה וטעינה. | ||
פיג’ו | דגמי פיג’ו החשמליים מציעים פתרון נגיש ויעיל לטעינה ביתית. | |
פיג’ו מציגה דגמים המתאימים לנסיעות עירוניות קצרות, כאשר חיבור Type 1 מבטיח טעינה פשוטה ומהירה בכל מקום עם שקע חשמל. | ||
רנו זואי | רכב חשמלי פופולרי, אך משתמש בתקן Type 2 לשונה מהתצוגה כאן. | |
רנו זואי היא מכונית המיועדת לשוק האירופי ועובדת עם חיבור Type 2, מה שמעניק לה יכולת טעינה מהירה ב-AC תלת-פאזי. היא מוצגת כאן להשוואה ולהדגשת הבדלים בשוק. | ||
טויוטה פריוס פלאג-אין | רכב היברידי-נטען עם טעינה ביתית פשוטה וחכמה. | |
טויוטה פריוס פלאג-אין משלבת בין נוחות ההיברידיות לטכנולוגיית הפלאג-אין, כך שתוכלו ליהנות מטעינה פשוטה בכל שקע חשמל – ללא צורך בהתקנות מורכבות. | ||
ג’יפ רנגלר 4xe | רכב שטח היברידי-נטען שמביא את חוויית הנסיעה לעולם חדש עם טעינה נוחה בבית. | |
ג’יפ רנגלר 4xe משלב בין יכולות שטח מרשימות ובין טכנולוגיית טעינה מתקדמת. טעינה ביתית באמצעות מטען נייד מאפשרת לך ליהנות מהרכב בכל מצב – בין אם בעיר ובין אם בשטח. |
דגמי רכבים המתאימים לכבל טעינה לרכב type 1
TYPE 1 לסיטרואן C-Zero:
סיטרואן C-Zero היא אחת המכוניות החשמליות העירוניות הראשונות שכבשו את השוק. העיצוב שלה קומפקטי וזריז, כדי לאפשר לך להתנהל בכבישים צפופים ולמצוא חנייה בקלות. החיבור Type 1 שבדגם הזה מאפשר טעינה ביתית מהירה יחסית, בהתחשב בכך שהסוללה לא גדולה מדי. אתה יכול לחבר את הרכב לשקע במהלך הלילה ולהתעורר בבוקר עם סוללה כמעט מלאה, שתספיק לך לנסיעה יומית שגרתית. מדובר בפתרון שעוזר לאנשים שרוצים לחסוך הרבה כסף על דלק ועל תחזוקה, בזכות המנוע החשמלי היעיל. ברגע שאתה מפסיק לפחד ממושגים מורכבים כמו “עמדת טעינה”, ומבין שכל מה שנחוץ הוא מטען נייד פשוט ותשתית חשמל סבירה, אתה מבין כמה החיים שלך יכולים להשתנות לטובה. עם C-Zero, די בטעינה נוחה בבית כדי לגמוע מרחקים עירוניים בלי פליטות מזהמות ובלי ביקורים תכופים בתחנת הדלק.
TYPE 1 לפורד פוקוס אלקטריק
פורד פוקוס היא שם שמזוהה עם אמינות ועם קהל רחב של נהגים. הגרסה החשמלית שלה, פורד פוקוס אלקטריק, מאפשרת לך ליהנות מהעיצוב ומהנוחות של דגם משפחתי מוכר, אבל בלי חיבור למשאבת בנזין. החיבור Type 1 כאן מעניק לך אפשרות פשוטה לחבר מטען נייד בכל מקום, בין אם זו החניה בבית או חניה אצל חברים. רוב האנשים לא מבינים כמה זמן ופשוט לוקח לטעון רכב חשמלי כל עוד יש לך חשמל זמין. למעשה, בשגרת היומיום רוב הטעינה מתבצעת בשעות שאתה גם ככה לא משתמש ברכב. הקסם הוא בכך שאתה יכול להשאיר את הרכב נטען גם בזמן שאתה ישן או עובד, ובכך לחסוך טרחה מיותרת בחיפוש תחנת דלק. משפחות רבות מעידות על חסכון משמעותי בהוצאות והנאה מרכב שקט וירוק מבלי להתפשר על המרחב הפנימי המוכר של הפוקוס.
TYPE 1 למיצובישי אאוטלנדר PHEV
כשמדברים על רכב פנאי שטח היברידי-נטען, קשה שלא להזכיר את מיצובישי אאוטלנדר PHEV. הוא מוכר בחיבור ה-Type 1 שלו, שמקל על טעינה בכל מקום, והוא מרחיב את החופש שלך משום שאפשר לשלב בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי. בנסיעות קצרות, אתה יכול להסתמך רק על החשמל, וכך לנסוע בשקט בלי אפילו לשרוף טיפת דלק. אם תדאג לחבר את הרכב עם מטען נייד בכל פעם שאתה חונה ללילה או לשעות ארוכות, הסוללה תתמלא ללא מאמץ מיוחד, ואתה תתחיל את היום עם ג’יפון טעון ומוכן. אנשים רבים קונים את האאוטלנדר PHEV לא רק בגלל הסגנון והמרווח, אלא כי הוא מאפשר להם לעבור בהדרגה לעולם החשמלי, בלי לוותר על טווח ארוך של מנוע בנזין. בכך הם גם חוסכים כסף וגם מצמצמים זיהום אוויר בזכות הנסיעות החשמליות הקצרות.
TYPE 1 לקיה סול EV
קיה סול EV מתאפיינת בעיצוב ייחודי ומודרני, שקל לזהות מרחוק. מדובר באחת המכוניות החשמליות הראשונות של היצרנית שהציגו חיבור Type 1 לטעינה ביתית. מה שמיוחד בדגם הזה הוא שהתא הפנימי מפתיע בגודלו, למרות המראה החיצוני הקומפקטי. החיבור הפשוט לטעינה משקע ביתי באמצעות מטען נייד מאפשר לך להחנות בלילה בחניה הפרטית, לחבר את הכבל, ולהתעורר בבוקר עם סוללה מלאה לטווח היומי. אם אתה נוסע בעיקר בעיר או במסלולים קצרים, הסוללה במודל הזה מספקת את הצרכים מבלי שתרגיש שאתה צריך תשתית מיוחדת או נקודת טעינה ציבורית בכל פינה. רבים מעידים שהמעבר לקיה סול EV פתח להם את הדלת לעולם של ניידות ירוקה, כמעט בלי להתאמץ. הכל עניין של הרגל להוציא את הכבל מהתא המטען ולחבר לשקע כשאתה מגיע הביתה, כך שלא מרגישים שזה דורש עוד זמן ביום.
TYPE 1 לניסאן ליף 2012–2017:
ניסאן ליף היא מהראשונות שעשו מהפכה עולמית והראו שהמונים יכולים לאמץ רכב חשמלי מבלי לחשוש. דגמי 2012–2017 במיוחד הפכו פופולריים מאוד בזכות השילוב בין עיצוב נוח, טווח נסיעה סביר בעיר, וחיבור Type 1 שמאפשר טעינה ביתית באין מפריע. עובדה מעניינת היא שרבים לא הרגישו צורך להחזיק עמדת טעינה מהירה בבית, כי ברגע שיש לך מטען נייד, אתה יכול לטעון בכמה שעות טובות בזמן שבו הרכב לא זז ממילא. אם אתה מסתכל על דפוס הנסיעות היומיומי שלך, סביר להניח שהרכב חונה לא מעט שעות, אז למה לא לנצל את הזמן הזה לטובת טעינה? מי שהתחיל עם ניסאן ליף בתקופה ההיא, לפעמים נשאר נאמן לרכב חשמלי אחר כך, כי החוויה המוצלחת של טעינה ניידת וחסכון בעלויות דלק משכנעת מאוד.
TYPE 1 לפיג’ו:
פיג’ו, היצרנית הצרפתית הידועה, הציגה גם היא מספר דגמים חשמליים שעשו שימוש ב-Type 1. אלו דגמים קומפקטיים שתוכננו בדגש על נהיגה עירונית וחיסכון מקסימלי. הם אולי לא היו הרכבים הנפוצים ביותר, אבל העניקו פתרון אמיתי לאנשים שביקשו רכב שני לבית או פתרון אקולוגי לנסיעות קצרות. כשהחיבור הוא Type 1, ואין סוללה ענקית שצריך למלא, אפשר להסתפק בכמה שעות טעינה בשקע רגיל כדי להגיע ל-100%. זה מתאים במיוחד למי שמעדיף להימנע מפרוצדורות מסובכות של התקנת עמדת טעינה יקרה, ולא רוצה להיות תלוי בעמדות ציבוריות שבחלק מהמקומות עדיין נדירות. דגמי פיג’ו העירוניים הללו פתחו את הדלת בפני צרכנים רבים שחיפשו רכב שקט, חלק ויעיל.
TYPE 1 לרנו זואי:
חשוב לציין שרנו זואי, למרות שהיא מכונית חשמלית פופולרית וידועה, אינה משתמשת ב-Type 1 אלא בתקן Type 2 האירופאי. אנשים לפעמים מבלבלים וחושבים שכל הרכבים הצרפתיים או הקטנים נראים אותו דבר, אבל כאן דווקא כדאי לדייק. אם אתה מתעניין בזואי, תצטרך לוודא שאתה מחזיק כבל מתאים לתקן Type 2, כי לא תמצא בו שימוש לכבל Type 1. בכל זאת, ראוי להזכיר את זואי כשהשיחה היא על שוק הרכבים החשמליים האירופאי, כיוון שהיא דוגמה למכונית עירונית נפוצה, אבל היא לא מתאימה להגדרה שלנו כאן. לכן, אם אתה רואה את עצמך כבעל חיבור Type 1, עדיף שתתמקד בדגמים האחרים שהוזכרו קודם.
TYPE 1 לטויוטה פריוס פלאג-אין:
הפריוס הפכה לשם דבר בעולם ההיברידי, וכשיצאה הגרסה הפלאג-אין הראשונה, היא אִפשרה לנהגים לנסוע במצב חשמלי למרחק קצר בלי להפעיל את מנוע הבנזין. מי שמכיר את הדגם הזה יודע שהסוללה לא ענקית, וזה דווקא עובד לטובת מי שאין לו עמדת טעינה מהירה בבית. מספיק לחבר את הרכב באמצעות מטען נייד ל-Type 1, ותוך זמן קצר מתקבלת סוללה מלאה שמספיקה לסידורים יומיים ולנסיעות בעיר ללא צורך בדלק. מדובר ברכב ששינה את החשיבה על היברידיות, כי הפך את הרעיון של “לטעון את הרכב בלילה” למשהו פשוט ואינטואיטיבי, כך שבמהלך היום אפשר לנוע שקט, ירוק וזול יותר. טויוטה העניקה למשתמשים תחושה שהם לא צריכים להיות “גאדג’טים” גדולים כדי ליהנות מחיבור לרשת החשמל, אלא מספיק לשים כבל בתא המטען ולהשתמש בו באופן קבוע.
TYPE 1 לג’יפ רנגלר 4xe:
ג’יפ רנגלר 4xe הוא דוגמה מרתקת לאופן שבו אפילו רכב שטח קשוח יכול להיטען דרך מטען נייד בחיבור Type 1. השילוב בין מנוע הבנזין לסוללה החשמלית מאפשר לך לצאת למסלולי שטח מאתגרים ובמקביל לחסוך בהוצאות הדלק כשאתה נוסע בעיר או בכבישים רגילים. כשאתה מסיים את היום בחניה, במקום להסיע את הרנגלר לתחנת דלק, אתה פשוט מחבר את המטען הנייד לשקע ביתי ונותן לסוללה להתמלא בזמן שאתה נח. זה נשמע כמעט כמו מדע בדיוני כשחושבים על הרנגלר הקלאסי, אבל זו בדיוק המהפכה שקורית עכשיו. אין צורך לחפש פתרונות מסורבלים, כל עוד יש לך שקע תקין ומטען נייד שתואם לרכב. לרוב, הסוללה של רכב היברידי-נטען לא אדירה בגודלה, כך שהזמן לטעינה מלאה בשקע ביתי ממש סביר.
היתרונות הגדולים של מטען נייד לרכבי Type 1
הרבה אנשים תוהים מדוע לא פשוט להסתמך על עמדות טעינה ציבוריות או על עמדת טעינה ביתית. התשובה היא שמטען נייד מעניק לך חופש שאין לו תחליף. אתה לא צריך להיות כבול למקום אחד, או להשקיע כסף בעמדה שדורשת התקנה מורכבת. כל שקע פנוי יכול לשמש אותך כתחנת דלק חשמלית, וזה הופך את החיים שלך לפשוטים הרבה יותר. במקום לחפש ברצינות איפה יש עמדת טעינה ציבורית זמינה, אתה פשוט מוצא שקע רגיל וחוסך לעצמך זמן ולחץ. זה שימושי במיוחד בישראל, שבה עדיין יש אזורים שבהם עמדות ציבוריות פחות נפוצות. שיקול נוסף הוא עלויות: עמדת טעינה קבועה עלולה לדרוש התקנה ותשתית מיוחדת, בעוד שמטען נייד מחייב רק כבל מתאים עם קופסת בקרת בטיחות מובנית. כך אתה יכול לטעון בבית, בעבודה, אצל קרובים, או בצימר. מעבר לכך, מטען נייד הוא כלי גיבוי שיכול להציל אותך במצבי חירום כשקיבולת הסוללה נמוכה ואין עמדת טעינה קרובה.
טיפים פרקטיים לשימוש נכון בכבל טעינה נייד לרכב
אם כבר החלטת לאמץ מטען נייד, כדאי לשים לב לכמה דגשים שיעזרו לך להפיק ממנו את המרב. ראשית, ודא שהשקע שאתה מתחבר אליו תקין ומחובר למערכת חשמל יציבה, כי יש מטענים שמושכים זרם משמעותי לאורך שעות. שנית, עדיף שלא להשתמש בכבל מאריך רגיל ודק, כי הוא עלול להתחמם וליצור סיכון בטיחותי. שלישית, אם יש אפשרות לכוון את עוצמת הטעינה במטען הנייד, בחר את העוצמה שמותאמת לעומס שהבית שלך מסוגל לספק. לדוגמה, אם אתה יודע שיש מכשירי חשמל רבים פועלים במקביל, כדאי להגביל מעט את הזרם כך שלא ייפלו הפקקים. נוסף על כך, כדאי מדי פעם לבדוק את מצב הכבל בזמן הטעינה ולוודא שהוא לא מתחמם יותר מדי. מדובר בפעולות פשוטות שיבטיחו חוויית טעינה בטוחה ונוחה לאורך זמן.
אז מה היה לנו
בעלי רכבים עם חיבור Type 1 לא צריכים להתלבט יותר לגבי פתרונות טעינה. הרכבים המוזכרים כאן – מסיטרואן C-Zero הקטנה ועד ג’יפ רנגלר 4xe השרירי – מוכיחים שהתקן הזה מתאים למגוון רחב של נהגים וצרכים. אם יש לך רכב מסוג זה, או שאתה מתכנן לרכוש אחד, עכשיו אתה יודע שאפשר להטעין אותו בקלות דרך שקע ביתי בלי לבזבז כסף מיותר על תחנות דלק או עמדות ציבוריות. מטען נייד מקל מאוד על חיי היומיום, חוסך התקנות ומעניק שקט נפשי. כל מה שנותר לך הוא לבדוק איזה מטען נייד מתאים בדיוק לרכב שלך ולתשתית החשמל בבית, ואז להתחיל להתנסות בטעינה ביתית פשוטה ונוחה. זו הדרך ליהנות מהקדמה של עולם התחבורה החשמלית, עם מינימום מורכבות ועם חיוך גדול בכל בוקר שאתה נכנס לרכב ויודע שסוללתך מוכנה לצאת לדרך.