מאמר זה נכתב במיוחד עבור אלו המעוניינים לשדרג סוללות לטרקטורון חשמלי מסוללות ג׳ל Lead Acid לסוללת ליתיום—יון. נתחיל עם מעט היסטוריה.. עוד לפני שכל הכלים החשמליים הסתובבו על המדרכות וברחובות המדינה, היה סוג סוללה אחת הקיימת מעל ל- 100 שנה, סוללה ששירתה נאמנה את כל היישומים כיחידת אחסון אנרגיה, ולסוג סוללה זו קראו סוללת ג׳ל. המקום השכיח ביותר שניתן למצוא סוללה זו היא כמצבר לרכב. כל הרכבים הממונעים בנזין וסולר נעזרים ביחידת אחסון מסוג זה. בזכות הקידמה הטכנולוגית עם השנים טכנולוגיות חדשות צצו ובמקום סוללות הג’ל הגיעו סוללות הליתיום-יון הנטענות.

ההבדלים המהותיים בין סוללות ליתיום-יון וסוללת ג׳ל Lead Acid

  • וואט שעה / קילוגרם. יכולת אחסון אנרגיה חלקי ק״ג. כמה אנרגיה אנחנו יכולים להכניס בקילוגרם אחד מכל סוג? סוללות ליתיום קטנות וקלות בכשליש מסוללות ג׳ל. משמע, נוכל לדחוס יותר אנרגיה בפחות משקל ומקום.
  • וואט שעה / מחיר. כמה תעלה לנו אותה יחידת אחסון אנרגיה לכל סוג סוללה, סוללות ליותים-יון יהיו חסכניות הרבה יותר לטווח הארוך אך יקרות מאוד לטווח הקצר. סוללות ג׳ל זולות משמעותית יותר מסוללות ליתיום-יון, אך בטווח הארוך סוללות ליתיום זולות יותר מכיוון שהן בעלות תוחלת חיים ארוכה יותר מסוללות ג׳ל. סוללה ליתיום לרוב בעלת יכולת מחזורי טעינה של עד כ 1000 מחזורי טעינה, בעוד שסוללת ג׳ל בעלת מחזורי טעינה של עד 300 מחזורי טעינה.
  • אחסון או חוסר שימוש, במידה ותרצו לאחסן לטווח ארוך סוללת ג׳ל כנראה שהיא תיהרס לאחר כמה חודשים, בעוד שסוללת ליתיום-יון תינזק מאחסון ארוך טווח באופן מינורי ביחס לסוללת ג׳ל. לדוגמא אם אתם לא רוכבים בחורף בכלל בטרקטורון חשמלי כנראה שלאחר אחסונו בעונת החורף תיאלצו להחליף סוללות במידה ואתם משתמשים בסוללות ג׳ל. סוללות ליתיום-יון ניתן לאחסן בתנאים שכמעט ולא ייפגעו כלל בסוללה גם באחסון ארוך טווח של עד כשנה.
  • רכיבה בקיץ, דעות שסוללות ג׳ל נשחקות מהר יותר מסוללות ליתיום בטמפרטורות העולות מעל 25 מעלות צלזיוס. בעוד שסוללות ליתיום-יון יישחקו יותר בטמפרטורות הגבוהות מ 45 מעלות צלזיוס.

 

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שיתוף ב whatsapp
שלח לחבר
שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב print
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים