בין אם אתם קונים סוללה חדשה ובין אם אתם מחליפים סוללה קיימת או מחדשים סוללה ישנה, חשוב מאוד להבין את הנתונים השונים והאפשרויות הקיימות.

נתחיל עם הנתון החשוב ביותר והינו המתח של הסוללה (וולט) Volt. המתח של הסוללה חייב להתאים למתח של האפליקציה. לצורך העניין, סוללה 36V תתאים אך ורק לאפליקציה (אופניים, קורקינט, טרקטורון או כל מכשיר אחר שתחברו) במתח 36V. קיימים מאמרים ושמועות שסוללה עם מתח גבוהה יותר תיתן יותר כח לאפליקציה, נניח באופניים אז ייסעו מהר יותר. אנו ממליצים להתעלם מהמלצה כזו וחובה להתייעץ עם איש מקצוע במקרה ורוצים לחבר סוללה במתח שונה ממתח האפליקציה המתחברת לסוללה.

אחרי שבחרנו את המתח הנכון והמתאים, אנחנו עוברים לבחירת הקיבולת המתאימה (אמפר) Amper. ככל שהאמפר יהיה גבוהה יותר כך השימוש בסוללה יהיה ארוך יותר. לדוגמא, באופניים חשמליים, סוללה לאופניים חשמליים של 15A כניראה תיתן תוספת של 50% לסוללה של 10A. ככל שהאמפר יהיה גבוהה יותר הסוללה תיהיה גדולה יותר, כבדה יותר וכמובן יקרה יותר. חשוב מאוד לרכוש מה שבאמת נשתמש בו אם אינכם משתמשים בטווח ארוך מאוד אין טעם לרכוש סוללה עם קיבולת גבוהה מאוד. על מנת שתהנו מהמוצר וישרת אתכם, אנו ממליצים לבחור את קיבולת הסוללה הנכונה עבורכם ולא סתם לבחור קיבולת ממש נמוכה או ממש גבוהה ממה שאתם נדרשים או צריכים.

ניתן לבחור את תרכובות הסוללה על ידי התאמה של סוגי תאי הליתיום מהם בונים את הסוללה. קיימים כמה סוגים של תאי ליתיום מהם מכינים את סוללות הליתיום:

  • תא ליתיום סטנדרטי – 2500-2600mAh. זו התרכובת השכיכה ביותר הקיימת לייצור סוללות. היתרון המשמעותי בתרכובת זו, אורך חיי סוללה ארוכים  ומחיר זול יחסית לתרכובות סוללה שונות
  • תא ליתיום כח – C6-10 תאי כח מתאימים לסוללות המחוברות לאפליקציות הדורשות פריקה בעומסים גבוהים. היתרון המשמעותי בבניית סוללה מתאי כח הינו מניעת נפילות מתח והארכת השימוש בסוללה. החסרון העיקרי שזה בא על חשבון אורך חיי הסוללה. תאי כח לעומת תאים סטנדרטים בעלי אורך חיים נמוך יותר. במידה והאפליקציה לא דורשת תאי כח אנו ממליצים להשתמש בתאי ליתיום סטנדרטיים ולהימנע
  • תא ליתיום קיבולת גבוהה – 3000-3500mAh במידה וישנה הגבלת גודל או משקל ואנו רוצים את הסוללה עם הקיבולת הגבוהה בנפח הנמוך ובמשקל הנמוך ביותר נשתמש בתאי קיבולת גבוהה.

ניתן לקרוא ולהמשיך לעיין אודות סוגי תאים תכונותיהם ועוד במאמרים בנושא תאי ליתיום.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים