קיץ ואופניים חשמליות הולכים בראש שלנו, יד ביד, כמו ענבים וחוף, או כמו גבינה בולגרית עם אבטיח אדום ובשל, אבל כשהשמיים מתקדרים והחורף מגיע (על אף שאנחנו מדברים כאן על “חורף” בקנ”מ ישראלי, כלומר, בערך, יום-יומיים שהם באמת גשומים) כל רוכבי הדו”ג (על בנזין וחשמל) נכנסים למתח. לפני שנדבר על מעילים ועל ציוד ההגנה, בעיקר בחורף, העיקרון החשוב ביותר שעליכם יהיה להקפיד עליו יהיה הבטיחות. בדומה לנהיגה ברכב או לנסיעה על אופנוע, גם רכיבה על האופניים החשמליות שלכם בחורף, מצריכה זהירות יתרה, שה אומר שנוסעים יותר ברוגע, מקפידים יותר על תשומת לב לכל פרט, שומרים מרחק ברכבים והולכי רגל וכד’.

סכנת החלקה בחורף – הסיכון אורב לכם כל הזמן

כל ימי החורף נחשבים למועדים לפורענות מבחינת הסיכון להחליק, אבל סיכון זה גדול במיוחד בימי החורף הראשונים. הימים בהם כל גשם שיורד הוא, למעשה, הגשם הראשון, מכיוון שיש פרקי זמן ארוכים בין מטר אחד לבא אחריו. בזמן הזה, הכבישים והמדרכות מספיקים לאגור עלים, ענפים ולכלוכים מסוגים נוספים, מה שהופך אותם לחלקים במיוחד עבור כלי רכב, במיוחד הדו גלגליים (עם או בלי מנוע) שביניהם. סיבוב מהיר מידי או עצירה פתאומית ואתם עלולים למצוא את עצמכם מאבדים שליטה על האופניים, מסתחררים ומתעופפים באוויר.

כיצד מכינים את האופניים החשמליות לבוא החורף?

בדומה לכלי הרכב, גם באופניים חשמליות נהיגה חורפית זהירה תתחיל בהכנה נכונה של כלי הרכב לתנאים שהחורף המאתגר מציב בפניכם. יש מספר בדיקות שחשוב לעשות, ביניהן בדיקת וחיזוק הברגים, החלפת צמיג שחוק, חיזוק הבלמים (והחלפת הרפידות, במקרה הצורך), בדיקת הפנסים וטיפול בהם, חיזוק כידון האופניים, בדיקת סוללות לאופניים חשמליות והחלפתן במקרה הצורך (כי לא נעים, אף פעם, להיתקע בגלל שסוללה נגמרה בפתאומיות, אבל עוד פחות מזה נעים להיתקע במבול סוחף) וכד’.

וכאן, נעצור לרגע ונדגיש, חשוב כל ימות השנה לשמור על האופניים החשמליים שלכם כשהם תקינים ובטוחים לנסיעה. אבל, למשל, בכל הנוגע לבלמים ולרפידות, בלימה על משטח רטוב מצריכה מהבלם מאמץ נוסף, ובלמים ישנים עם רפידות שחוקות עלולים להוות סיבה לאי יכולת לעצור בעת הצורך או להחלקה. כנ”ל גם לגבי גלגלים ותקינותם – עניין נוסף שאליו חשוב לשים לב במיוחד בחורף!

סוללות לאופניים חשמליות – איך לשמור על המערכת תקינה גם בחורף?

האופניים החשמליות מאובזרות במערכות שונות המבוססות על חשמל – הסוללות ליתיום, המנוע וכן הלאה. אומנם, מערכות אלה מיוצרות כשהן אמורות להיות מוגנות מזרזיף מינורי של גשם, אבל הן אינן מסוגלות (ולא נבנו כך מראש) לעמוד במזג אוויר סוער או בגשם בלתי פוסק. לכן, בכל פעם שתסיימו את הרכיבה על האופניים החשמליות, יש להקפיד להכניס אותן למקום סגור ומוגן מגשם. כן, אנחנו יודעים שזה לא הדבר הכי נוח, אבל אם תשאירו את האופניים בגשם, לא רק המערכות החשמליות שלהן עלולות להיהרס, אלא שגם האופניים-עצמן עלולות להתחיל לפתח נגעי קורוזיה, וחבל…

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים