סוללות ליתיום במיוחד מוגדרות כחומרים מסוכנים ונפיצים העלולים להתפוצץ בעת שימוש וטעינה. חשוב מאוד מאוד להקפיד על הוראות שימוש ואזהרות אלו.

  • לפני חיבור סוללות ליתיום והפעלתה או טעינתה, יש לוודא שהמערכת והסוללה תואמת מבחינת הספק (Volt וולטאז׳) – לדוגמא: סוללה 36V תתחבר למערכת ומטען 36V בלבד.
  • יש לוודא פלוס ומינוס לפני החיבור והפעלת הסוללה, בתחתית הסוללה (בתושבת) מופיעים הסימונים פלוס ומינוס, במידה ומחברים את הסוללה לתחתית קיימת יש לוודא שאכן תואם.
  • תהיו ערניים וזהירים, אנו ממליצים לבצע טעינה תחת השגחה בלבד ולא במהלך הלילה. לפעמים הגנות המטען והסוללה נהרסים ורגע לפני פיצוץ ישנם סימנים רבים, כגון התחממות לא רגילה של המטען או של הסוללה בזמן הטעינה. ריח חריג הנובע מהסוללה או מהמטען, נוריות המטען לא דלוקות באופן רציף ובעצם כל דבר שניראה לכם חריג. אנו ממליצים לעצור את הטעינה או הפריקה ולפנות לגורם מקצועי. אנו זמינים לכל שאלה וכל מצב כזה שעלול לקרות.
  • הסוללות אינן נגד מים – אין להשתמש לאחסן או להטעין את הסוללה במקום עם רטיבות או במקום לא מקורה שעלול להרטיב את הסוללה מגשם, לחות או כל גורם רטוב אחרֿ.
  • טעינה במקום מוצל – אין לבצע טעינה של הסוללה במקום בו ישנה שמש ישירה על המטען או על הסוללה. בישראל מזג האויר בקיץ עלול להיות מעל ל 40° מעלות חום דבר העלול להוסיף ולהתחממות יתר של הסוללה ועלול להוביל לפיצוץ או שריפת הסוללה. מאותה סיבה אין להטעין בתוך רכב סגור.
  • מכה פיזית – במקרה וישנה מכה פיזית רצינית במעטפת הסוללה חובה לפנות אלינו או לגורם מקצועי שיאשר המשך שימוש בסוללה. מכה פיזית מהותית עלולה לגרום לפיצוץ הסוללה.
  • אין לבצע טעינה בזמן השימוש – מומלץ לנתק לגמרי את הסוללה ולסובב את הסוויצ׳ למצב off ורק אז להתחיל בטעינת הסוללה.
  • אין לאחסן או להשתמש בסוללה מתחת ל °C20- או מעל ל °C60 – לדוגמא במקרה וטסים אסור לשלוח את הסוללה עם המטען לבטן המטוס. אסור להשתמש בסוללה במקרה ומזג האויר חורג מהמגבלה הנ״ל.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים