מה הופך סוללת ליתיום לסוללה איכותית, ולמה בכלל חשוב לנו שהסוללה תהיה איכותית? כמו בכל תחום שנדבר עליו הקשור לעולם אחסון האנרגיה והענפים היוצאים ממנו, אפשר לכתוב ספרים שלמים, לדון, לחלוק, ולהביע דעות עד אין סוף. במאמר שלפנינו ננסה לתמצת את הנקודות החשובות והמהותיות ביותר בנושא.

רכיבי הסוללה

סוללות ליתיום מורכבות מכמה חלקים ורכיבים. לדוגמא, סוללה לאופניים חשמליים. סוללה לאופניים חשמליים מורכבת מעשרות יחידות תאי ליתיום-יון (לרוב תאי ליתיום 18650). המחוברות בתורים ובמקבילים, ויוצרות הספקי מתח וקיבולות שונות. יחידות אלה מחוברות ומאוגדות על ידי בקר סוללה, שלרוב נקרא BMS חומרי בידוד חיווט וגימור.

כל רכיבי הסוללה משפיעים על איכות הסוללה, אך ישנם רכיבים חשובים יותר. תאי סוללות הליתיום הם הרכיב החשוב בסוללת ליתיום. כיום קיימים עשרות אלפי דגמים של תאי ליתיום המיוצרים מתרכובות ובאופנים שונים. המותגים הגדולים בעולם החלו לייצר את היחידות האלו בעצמם, מדובר בחברות כמו Samsung, Panasoni, Sony, Sanyo, LG, Tesla ועוד ענקיות רבות אחרות. כל חברה כזו מייצרת מעל לעשרות דגמים שונים. הסוללה האיכותית ביותר היא הסוללה המתאימה ביותר עבורך, עם הרכיבים התואמים לצרכים שלך. סוללה שתענה בדיוק על הדרישות שלך לאורך זמן.

חומרי גלם תואמים

כאמור, קיימים עשרות אלפי דגמים, ומאות יצרנים של תאי הליתיום. אז ראשית נבחר את הסוג המתאים והנכון ביותר עבור היישום הנדרש. לדוגמא, עבור סוללה לפלאפון נבחר סוג סוללה שייתן תוחלת חיים ארוכה כי אנו יודעים שמוצר זה ייטען על בסיס יומי, בניגוד לסוללה של מצלמה דיגיטלית שנבחר עבורה דגם וסוג סוללה בעל יכולת אחסון לשנים ארוכות יותר. מוצר שלא נטען על בסיס יומי (ברמה החובבנית).

ביצועי הסוללה ומאפייניה

כיצד נדע נוכל לעשות השוואה בין סוללה זו או אחרת? פשוט מאוד, שאלו את המוכר אודות ביצועי הסוללה ומאפייניה. נתון כמו מספר מחזורי טעינה אפשריים לסוללה הינו נתון מאוד רלוונטי ושכיח. מקובל מאוד לתת את הנתון הזה כהוכחת איכות לסוללה המורכבת למכשיר. יצרני סוללות ליתיום לא תמיד חולקים נתון זה ביושרה או בכלל, וזאת על מנת להסתיר את רמת איכות הסוללה. אנו מגדירים סוללה איכותית בכך שהיא משמשת אותך לפחות לכמה שנים רצופות. כמובן שאופן השימוש בסוללה משפיע רבות על אורך חיי הסוללה, אך איכות חומרי הגלם הינו גורם משפיע ראשון על איכות הסוללה ועל אורך חיי סוללה ארוכים.

כיום סוללות ליתיום משרתות אותנו היטב ואנחנו הופכים למחוברים אליהן יותר ויותר. היום סוללה שחוקה הופכת את המוצר למוצר “הרוס” או שחוק מידי לשימוש. סוללה שלא מאחסנת מספיק אנרגיה הופכת למוצר שניתן להשתמש בו פחות זמן, ובכך מקטינה את איכות המוצר כולו. לרוב סוללה הינו רכיב מאוד יקר בכל מוצר שמחובר אליו. לדוגמא, באופניים חשמליים הרכיב היקר ביותר הינו סוללת הליתיום, לרוב. להחליף סוללה במכשיר הטלפון יעלה יקר יותר מלהחליף מסך. כנ״ל לגבי מחשבים ניידים וכדומה.

אורך חיי הסוללה

אנו פוגשים לקוחות רבים שרכשו למשל סוללה לקורקינט חשמלי חדשה ומספרים שהסוללה החדשה גרמה למוצר לחיות מחדש. פעמים רבות הסוללה נשחקת הרבה לפני שהמכשיר נשחק לדוגמא, הסוללה ברכב נהרסה עוד הרבה ליפני שנהרסו חלקים מהותיים אחרים ברכב. לצערנו הרב תוחלת חיי הסוללות היום מוגבלות, איכות הסוללה נמדדת בעיקר בכמה ארוך הזמן שנוכל להשתמש בסוללה. כמובן יש עוד המון גורמים מהותיים אחרים כמו: מתח סוללה, קיבולת סוללה, גודל ומשקל סוללה שיכולים להתפרש כמדדים לאיכות של סוללה.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים