ככלל, סוללות, מעצם מהותן, נועדו כדי לספק לציוד הנדרש מתח, בעוד הן משחררות אותנו, המשתמשים במכשיר או בציוד המסוים, מהתלות בזמינות מקור מתח חשמלי (כלומר – שקע החשמל בקיר). אנחנו כ”כ רגילים לראות סוללות וסוללות נטענות כשהן משובצות בציוד היומיומי שלנו (כשעון היד, הרכב או הטלפון הנייד שלנו), כך שאיננו מקדישים מחשבה לכך, כי ישנם סוגי ציוד (כדוגמת אופניים חשמליים, למשל, או טלפון סלולרי) שבהם עצם החיבור לשקע חשמלי נייח, נוגד את מטרת השימוש הניידת של הציוד, ולכן, השימוש בסוללות נטענות (לרוב, סוללות ליתיום) יהיה הדרך הטובה ביותר לספק למכשירים כאלה את המתח הנדרש להם. אולם, בניגוד למצברי הרכב והסוללות שבשעון היד, סוללות לאופניים חשמליים אינן נטענות בעצמן, ולכן, השימוש בהן יחייב אותנו ברכישת מטען מתאים להן.

סוללות ליתיום – כיצד בוחרים להן מטען מתאים?

ראשית, נדגיש כי חשוב מאד לדעת, שלכל סוג סוללה נטענת יש את המטען המתאים לה, הנבדל מהמטענים האחרים בקריטריון העיקרי – מתח הטעינה. כך, למשל, מטען המיועד עבור סוללות ליתיום, לא יתאים, מבחינת רמת מתח טעינה וטכנולוגיה לטעינת סוללות ג׳ל Lead Acid או לסוללות ליפו וההיפך.

מדוע חשוב שמתח טעינה במטען יתאים למתח הטעינה הנדרש לסוללה?

בעוד שטעינת-יתר אפשרית בסוללות ובמצברי ג׳ל Lead Acid, סוללות ליתיום אינן מאפשרות זאת, ובמקרים שהסוללה מגיעה למצב של טעינת-יתר היא עלולה, במקרה הטוב יותר, “רק” להינזק ולסיים את חייה. במקרים הגרועים יותר, היא עלולה להתלקח ולגרום לשריפה בבית, במחסן או בכל מקום שבו הוא מוקמה לצורך טעינה.

מה עדיף – טעינה רגילה או טעינה מהירה?

מכיוון שכולנו אנשים עסוקים, החיים שלנו עמוסים במטלות ובמשימות המאלצות אותנו לנסות לקצר את הזמנים כמעט בכל דבר שאנחנו עושים, באופן טבעי, ננסה גם לקצר את אורך זמן טעינת סוללות ליתיום. על אף שכיום, יש בשוק לא מעט מטענים מהירים, המתיימרים לקצר את זמני הטעינה למינימום (לכשעה, פחות או יותר), חשוב מאד לדעת, כי טעינה מהירה לא מומלצת, מאחר והיא מעלה מאד את החום הנוצר בתאי הסוללה. חימום מסוג זה מקצר את חיי תאי הסוללה, וגורם לכך, כי, בהמשך, תפוקת הסוללה תרד באופן משמעותי. כך שאין כל ספק, כי טעינה איטית נחשבת לטעינה הטובה, הבטוחה והבריאה ביותר לסוללות.

מטען אוניברסאלי או מטען ייעודי?

לעיתים קרובות מגיעים לישראל מטענים אנונימיים (בלי אבא ובלי אמא), המתיימרים, באורח פלא, להתאים לטעינת כל סוגי הסוללות. כאן, יש לנו מספר דברים לומר:
ראשית, אף פעם, שום מוצר, ציוד, או פריט שחשוב לכם, לא מומלץ לרכוש במקומות מפוקפקים או כשהיצרן אלמוני ולא מוכר. על אחת כמה וכמה כאשר המדובר בציוד חשוב כמו סוללות ליתיום או מטען עבורן.

שנית, כפי שהדגשנו קודם, להתאמת המטען לסוללה ישנה חשיבות ברורה, ולכן, מטען “אוניברסאלי”, גם (ובמיוחד!) כשהוא מוצע לכם במחיר זול עד כדי שהוא מעורר חשד, הוא משהו שרצוי מאד להימנע ממנו!

חברת גרין גו אנרג’י הינה היבואנית הרשמית של מותגי סוללות, מצברים ומטענים איכותיים ומציעה מגוון רחב של מטענים לסוללות ומצברים בהספקים השונים.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שימו לב! הנחיות בטיחות לטעינה מהירה של סוללות ליתיום

  • אסורה טעינה מהירה לסוללות לא תקינות וישנות.
  • יש לבדוק את יכולת הטעינה של הסוללה.
  • טעינה באופן המהיר מ-4 שעות לטעינה מלאה אסורה בהחלט. (לדוגמא סוללה בקיבולת של 10 אמפר המהירות המרבית תהיה 2.5 שעות).

הנחיות כלליות לטעינה:

  • אסורה טעינה תחת שמש ישירה.
  • אסורה טעינה במקומות לחים ומקום הימצאות נוזלים.
  • אין להניח את הסוללה במקומות חמים כגון על המיטה, או מכוסה בשמיכה. ולהימנע מהתחממות יתר.
  • אין לחבר מטען שאינו תואם לסוללה הרלוונטית.
  • אין לחבר מטען לא תקין, או מטען שניזוק.
  • בכל מקרה של ריח, עשן או סימן חריג אחר יש להפסיק טעינה באופן מיידי.
  • טעינה תתבצע לאחר חצי שעה של שימוש בסוללה.
  • יש לוודא כי החיבור תקני, לא רופף או משוחרר.
  • אין לפתוח את כיסוי המטען.
  • הרחק מהישג ידם של ילדים.

ההנחיות הכלליות מתאימות לכל המטענים הנמכרים באתר.

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים