בעידן בו המהירות נתפשת כיתרון, גם מטען לאופניים חשמליות נמדד, לכאורה, על פי מהירותו, ולכן, מטען שגורם להטענה מלאה של סוללה ליתיום תוך שעתיים ייחשב ל”טוב יותר” מאשר מטען דומה שמטעין סוללה בחמש שעות. אולם, במקרים מסוימים, המהירות הגבוהה מידי עלולה להוות חיסרון משמעותי, שכן, במקביל לפרק הזמן שנחסך מכם בהמתנה להטענה, היא חושפת אתכם לסיכונים שונים, מרביתם, פחות מוכרים לכלל הציבור. אולם, לשם כך, ראשית, ניישר קו בכל הנוגע ל”איטי” ו”מהיר” בהקשר של מטען לאופניים חשמליות. הדעה הרווחת מתייחסת לטעינה של 5 אמפר ומעלה כאל “טעינה מהירה”, בעוד שכל מה שמתחת לכך, נחשב ל”קצב טעינה איטי”.

מטען לאופניים חשמליות – האם טעינה מהירה היא, בהכרח, טובה יותר?

החיסרון העיקרי של הטענה מהירה הוא, כי היא יוצרת עומס רב על סוללה, וכתוצאה מכך, אף מקצרת את אורך החיים האופטימאלי שלה. אם תיקחו בחשבון גם את עלויותיהם הגבוהות יותר של המטענים המהירים, תגלו בקלות, שבעצם, אתם מוציאים לא מעט כסף מיותר. זאת בזמן שהתכנון הנכון באופניים חשמליות, כמו גם תכנון מקדים לטעינת הסוללה יאפשרו לכם ליהנות מכל יתרונותיהן של האופניים החשמליות, מבלי לחשוש מהתרוקנות הסוללה בזמן שאינו מתאים לתוכניות ולתכנונים שלכם.

אם הייתם צריכים סיבה נוספת לצדד בטעינה המתונה יותר, בוודאי תמצאו אותה בעובדה כי טעינה מהירה מידי עלולה, במקרים מסוימים, לגרום להתלקחותן של סוללות לאופניים חשמליות, ואף לגרימת נזקים בלתי-הפיכים וחמורים לסוללה ולסביבתה.

מה נחשב כזמן טעינה מקסימאלי?

“זמן טעינה” מתייחס, למעשה, לכמות המטען החשמלי שבסוללה, כשהוא מחולק למס’ האמפרים של מטען לאופניים חשמליות. כלומר, שאם, לדוגמה, הסוללה שלכם היא 20 אמפר/שעה והמטען הוא 5 אמפר, טעינה מלאה, מסוללה מרוקנת לגמרי ועד לסוללה טעונה במלואה, תימשך מעט יותר מ-4 שעות. תיאורטית, היא הייתה צריכה להמשך בדיוק 4 שעות, אבל, היות וקצב הטעינה מואט לקראת סוף הטעינה, הזמן יימשך מעט מעל ל-4 שעות.

אנחנו, אנשי המקצוע של גרין גו אנרג’י, עושים הכל על מנת לספק לכם את המטענים והסוללות האמינים והאיכותיים ביותר!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים