למרות שמרבית המדריכים הנלווים לקורקינט החשמלי מסבירים באופן מפורט למדי כיצד עליכם להטעין סוללה לקורקינט חשמלי, חלק מהם אינם מדויקים או שהם עשויים להחסיר מספר שלבים וטיפים חיוניים במהלך ההטענה. ומאחר וטעינת הסוללה מהווה חלק חיוני מהשימוש בכל מכשיר המבוסס על סוללות ליתיום נטענות (ובעיקר בכלי הרכב החשמליים, למשל, סוללה לקורקינט חשמלי או סוללה לאופניים חשמליים), חשוב מאד לדעת כיצד לבצע זאת באופן הנכון, היעיל והבטוח ביותר.

הטענת סוללה לקורקינט חשמלי – שלב אחר שלב

אפשרו לקורקינט להתקרר לפני חיבור המטען

סוללות ליתיום וחום לא מסתדרים טוב ביחד, במיוחד במהלך טעינה. אם זה עתה רכבתם על הקורקינט שלכם (במיוחד במזג אוויר חם), אפשרו לסוללה ולשאר חלקי הקורקינט להתקרר לפחות 30 דקות לפני שתחברו את הסוללה למטען, אחרת אתם עלולים לפגוע בסוללה ואף לקצר את אורך החיים שלה.

ודאו שהקורקינט והמטען אינם רטובים

אם זה עתה רכבתם בתנאי רטיבות (גשם, שלג, קרח, שלוליות, בוץ וכד’), ייתכן שישנם בכלי מעט מים שהגיעו בטעות למקום שאליו הם לא היו צריכים להגיע (כדוגמת מארז הסוללה). הקפידו לתת לקורקינט להתייבש מעצמו (במשך, לפחות, 30 דקות), או, יבשו אותו בעצמכם באופן יזום, לפני שאתם מטעינים אותו. אל תשתמשו במייבש שיער שעלול לדחוף את המים לחלקים עמוקים יותר בכלי, אלא, השתמשו בשואב אבק השואב גם נוזלים, במידה ולרשותכם עומד אחד כזה.

השתמשו במטען תואם בלבד!

השתמשו במטען מתאים והתאימו את מתח הטעינה למתח הטעינה של הסוללה בכלי. אם המטען שלכם התקלקל (קורה לפעמים), הימנעו מהפיתוי להשתמש במטען השייך למותג אחר, או במטען של אותו המותג אבל המיועד לקורקינט אחר. תיקון המטען הישן, או אפילו קניית מטען חדש זהה לו, יהוו, ללא ספק, את הצעד הנכון ביותר.

בצעו טעינת סוללה לקורקינט חשמלי בסביבה יבשה וקרירה

באופן האידיאלי, יש לטעון סוללה לקורקינט חשמלי בחדר יבש ובטמפרטורת החדר. לכן, הימנעו מטעינתו בטמפרטורות קיצוניות (כדוגמת קור של מתחת ל-0 מעלות או מעל ל-45 מעלות צלזיוס). אל תטעינו את הקורקינט, בשום פנים ואופן, במקום בו ישנה שמש – זה לא רק יכול להזיק לסוללה ולחלקים האלקטרוניים האחרים לצמיתות, אלא גם עלול לגרום לסוללה להתלקח, להתפוצץ ולגרום לנזקים לכם, לסובבים אתכם או למקום שבו אתם מטעינים.

מתי צריך לדומם את הקורקינט בעת הטעינה ומתי לא?

אם הקורקינט שלכם שייך לסוג הקורקינטים שיש בו חיווי טעינה / רמת סוללה גם כשהוא כבוי, דוממו אותו בזמן הטעינה. לעומת זאת, אם אין לכם דרך לדעת מהי רמת הטעינה אלא אם כן המנוע פועל, תצטרכו להשאיר אותו דולק בזמן הטעינה.

חברו את המטען לשקע החשמל תחילה ורק לאחר מכן ליציאת הטעינה שבקורקינט

זוהי הנחייה כללית, המתאימה לרוב הקורקינטים ולרוב הסוללות. במידה והמדריך הספציפי שברשותכם אומר אחרת – פעלו על פיו.

אנשי גרין גו אנרג’י עומדים לרשותכם, לא רק בעת רכישת הסוללות המתאימות אלא גם בשמירה על חיי הסוללות שרכשתם.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים