בדומה לכל סוגי האופניים האחרים, גם האופניים החשמליות מסוגלות לנסוע במהירות הגבוהה ביותר בה תצליחו לדווש עליהן במישור או להעלות אותם במעלה הגבעה. אבל, בניגוד לאופניים הרגילות, אופניים חשמליות מעניקות לכם את הסיוע של המנוע הנסמך על סוללה לאופניים חשמליות. רמת הסיוע של המערכת תהיה תלויה בסוג האופניים שעליהן אנחנו מדברים. מבלבל? תכף נסביר.

סוגי אופניים חשמליות

רוב יצרני האופניים ומדינות ארה”ב, גופים מקומיים ואחרים אימצו את המינוח הזה, המגדיר “אופניים חשמליות” כאופניים הנוסעות בזכות סוללה לאופניים חשמליות במהירות נמוכה וכוללות דוושות תפעול ומנוע חשמלי של פחות מ-750 וואט (ככוח סוס אחד).

מכאן, מתחלקות האופניים החשמליות לשלוש דרגות (או מחלקות) עיקריות:

קלאס 1: האופניים החשמליות יגבו את מהירות הנסיעה בפעולת מנוע כאשר אתם מדוושים במהירות של עד ל-20mph (כ-32 קמ”ש). ברגע שתגיעו למהירות המקסימאלית, המנוע יפסיק פעולתו, וכל מהירות גבוהה יותר מרף זה תנבע, אך ורק, מיכולות הדיווש שלכם.

קלאס 2: אופניים חשמליות אלו, אף הן, מספקות סיוע לדוושות במהירות של עד ל-20mph (כ-32 קמ”ש). הן מצוידות במצערת (דוושת גז) שמטרתה להפעיל את המנוע ולספק לכם את הפוש, בין אם אתם מדוושים ובין אם לאו. המנוע יפסיק לסייע במהירות של כ-32 קמ”ש.

קלאס 3: כמו אופניים חשמליות השייכות לקלאס 1, המנוע נכנס לפעולה רק כאשר אתם מדוושים באופן פעיל, אבל הוא מפסיק לעזור לכם בכך במהירות של 28mph (בערך 45 קמ”ש).

אופניים חשמליים – הגבלת המהירות המותרת על פי החוק

עד לפני זמן לא רב, האופניים החשמליות היו בתחום האפור וה”פרוץ” – לא היה עליהן פיקוח הדוק (במקרים מסוימים, לא היה עליהן כלל פיקוח), היבואנים והמשווקים עבדו באופן חופשי לגמרי, והמדינה לא טרחה להקדיש מחשבה למפרטים, לרכיבים או לכל פרט אחר שנגע לאופניים או לסוללת ליתיום לאופניים חשמליות.

ביקורת רבה שהועלתה כנגד החוסר ברגולציה עוררה את המדינה לקבוע תקנות שונות הנוגעות לתחום, כולל – נושא המהירות המרבית המותרת – עד ל-6 קמ”ש באמצעות השימוש במצערת ועד ל-25 קמ”ש באמצעות השימוש בפדלים (PAS). נציין, כי רכיבה על אופניים חשמליות במהירות הגבוהה יותר מהמהירות מהמותרת בחוק נחשבת, באופן חד-משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, לעבירת תעבורה.

על אף המגבלות הברורות הנקובות בחוק, רוכבים חשמליים רבים “פותחים” פיזית את ההגבלה החוקית, והם עושים זאת בעזרתם של חברים או של אנשים בחנויות אופניים המוכנים לסייע להם לעבור על החוק. התופעה נפוצה, בעיקר, אצל בעלי אופניים חשמליות בעלות מנוע עצמתי (למשל, מנועי 350-500 וואט, שהם, ממילא, מצויים מטווח התקנה שמגבילה את עצמת המנועים בעד ל-250 וואט). פתיחה לא חוקית כזו עשויה לדחוף את האופניים החשמליות למהירות של עד ל-40 או 50 קמ”ש, וכמובן – גם לסכן אתכם בהסתבכות לא נחמדה עם החוק!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים