אופניים חשמליים נגנבים, וכך גם הסוללות שלהם. אופניים חשמליים צוברים פופולאריות רבה, וזה, בהחלט, אף מושך את תשומת ליבם של גנבי אופניים. בגלל מחיריהם הגבוהים, האופניים החשמליים הופכים למטרה לגניבה ומוכיחים שהם משתלמים למכירה מחדש “מתחת לרדאר” (לרוב – דרך האינטרנט).

למעשה (כך מציין מחקר שנעשה לא מזמן בהולנד), סיכויי הגניבה של אופניים חשמליים גבוהים עד לפי שלושה מאלה של האופניים הרגילים. כמו כן, שליחים של משלוחי מזון שמשתמשים באופניים החשמליים כצורת התחבורה העיקרית שלהם מסומנים כ”יעד” פוטנציאלי לגניבה לעיתים קרובות יותר מסתם רוכבים רגילים, ולו רק בגלל האופניים שלהם איכותיים יותר.

ומה שעוד יותר מעניין (או אולי מדאיג) הוא הקצב שבו נגנבות סוללות לאופניים חשמליים, בעוד שהאופניים החשמליים-עצמם נותרים מאחור. אם נחשוב על זה לעומק, סוללות לאופניים חשמליות קל יחסית לפרק, וגם הרבה יותר קל לגונבים אותן להסתיר ולהתרחק במהירות מזירת הפשע שלהם. אז למה, בעצם, שהגנבים יאבקו ויתמודדו עם גניבת כל האופניים ולא יסתפקו בגניבת סוללות לאופניים חשמליים? הרי זה לוקח בדיוק דקה, ומחיר של סוללה לאופניים חשמליים יכול לנוע בין 500 ₪ ל-2,000 ₪ ומעלה?

מניעת גניבת סוללות לאופניים חשמליים

המלצה מהלב, אם אתם לא יכולים לאבטח אותן, קחו אותן איתכם. כאמור, סוללות לאופניים חשמליים הן קלות לפירוק – מה שנוח לכם מאד, אבל נוח גם לגנבים. כך שאם אתם לוקחים את האופניים החשמליים שלכם לטיול והגיע הזמן להחנות אותם מחוץ לבית הקפה או המסעדה החביבים עליכם, קחו איתכם את הסוללה פנימה, אם אינכם יכולים לאבטח אותה כראוי באמצעות מנעול.
זה עשוי להיראות מעט טיפשי, מסורבל או לא נוח בהתחלה, אבל אנחנו בטוחים שתודו לנו מאוחר יותר, כשתחזרו ותמצאו את האופניים שלכם במקומם, מבלי שפורקו מהם חלקים.

מנעולים ואבטחה למניעת גניבה של סוללת האופניים

ישנם מספר סוגי אבטחה המיועדים למנוע את גניבת הסוללה.
לדוגמה, מנגנון אבטחה של טופריל Top Rail המבוסס על מסילת פלדה טלסקופית (המחליפה את מסילת האלומיניום הקיימת במרבית הדגמים) שהיא בעלת מבנה מיוחד שחוסם כל אפשרות לשליפת הסוללה ממקומה. לפתרון זה מספר שכבות הגנה בנוסף למנגנון הבסיסי (כבל נעילת גלגל אחורי ו / או שרשרת חוליות מחוסמת מובנת שמאפשרת קשירת האופניים החשמליים לאובייקטים חיצוניים יציבים.

אופציה נוספת לפתרון שבסיסו בצורת חשיבה אחרת, פתרון שעובד באמצעות מנעול המועבר דרך גוף הסוללה. תהליך ההתקנה של הפתרון כולל את הפרדתם של שני חלקי הסוללה (באמצעות שחרור הברגים), וחיתוך המתבצע לרוחב יחידת הנעילה במספרי פח פשוטים. הסוויץ’ וחוטי החשמל מועברים מראש הסוללה אל יח’ הנעילה המותקנת.

אנשי המקצוע של גרין גו אנרג’י עומדים לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ הנוגעים לסוללות לאופניים חשמליים, כולל הדרכים למניעת גניבתן!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים