תחום השימוש בקרוואנים בישראל תופס, במהלך השנים האחרונות, תאוצה משמעותית, וכך – אף הדרישה לאנרגיה בעת השימוש בקרוואן. מהמערכות הבסיסיות המשמשות לתאורה, דרך המקרר ומשאבת המים וכלה במערכות מגורים גדולות ומצוידות יותר (המכילות ציוד משפר איכות חיים כדוגמת מכונת כביסה ומזגנים) – בכל פעם מחדש, מוכיחים הקרוואנים כי ניתן לנהל חיים מעניינים למדי, ללא צורך בגנרטור הפועל באמצעות בערה פנימית. על אף, שבישראל, עדיין השימוש והידע בנושא מצברי ליתיום בקרוואנים מצוי בחיתוליו (הגיוני, בהתחשב בעובדה שעדיין, השימוש בקרוואנים בישראל נפוץ הרבה פחות מאשר בחלק מהמדינות המערביות האחרות), אנחנו רואים כי, אט אט, גם קהילת הקרוואנים הישראלית מתחילה להפשיר ולהתעניין בתועלות שמצבר ליתיום לקרוואן עשוי להביא לה.

סוגי המצברים המשמשים כיום בקרוואנים

מצברים המיועדים לקרוואנים הינם מצברי פריקה עמוקה – תהליך שבו, בכל פעם מחדש, המצברים מטעינים את עצמם, באמצעות השימוש באנרגיה שנוצרה והצטברה בזמן התנעת הרכבים. כיום, קיימים שלושה סוגי מצברי פריקה עמוקה שנעשה בהם שימוש בקרוואנים בישראל – מצבר חומצה, מצבר ג’ל ומצבר ליתיום לקרוואן. 

מצברי החומצה נחשבים למצברים הבסיסיים והוותיקים ביותר, ובחלוף השנים התפתחה הטכנולוגיה שלהם, עד שכיום הם מגיעים כשהם אטומים לגמרי, ואין לנו צורך לבדוק, מידי פעם, את כמות הנוזל הקיימת בתאי המצבר. השלב הבא בהם, הוא מצברי הג’ל, שבהם, התמיסה האלקטרוליטית מגיעה בצורת ג’ל, וכחיץ בין תאי המצבר, מצויה שכבת פיברגלס שתפקידה הוא קליטת החמצן שמשתחרר במהלך טעינתם של המצברים.

מהם מצברי ליתיום?

בעשור וחצי האחרונים הפציעו סוללות הליתיום לחיינו, והפכו למאוד פופולאריות בשימוש היומיומי אצל כל אחד מאיתנו – בשעונים, במצלמות, בטלפון הסלולארי שלנו וכן הלאה. ברור היה לגמרי, כי הטכנולוגיה הזו, בסופו של דבר, תפגין את יתרונותיה גם בתחום המצברים לרכבים, לכלי הרכב הדו גלגליים ולקרוואנים. שם, היא הפגינה את עליונותה על מצברי החומצה, בשל הקומפקטיות של מצברי ליתיום מול מצברי החומצה, ואף בשל היכולת לשמור על המתח לאורך פרק זמן רב יותר, ללא צורך בטעינה.

מצברי ליתיום, בנויים משתי אלקטרודות – אלקטרודה חיובית עשויה ליתיום ואלקטרודה שלילית עשויה פחם/ גרפיט. לא נלאה אתכם בפרטים ובתהליכים הכימיים שמייחדים את מצברי הליתיום, רק נציין כי אותה צפיפות אנרגטית מיוחדת ושונה של מצברי ליתיום, היא זו ההופכת מצבר ליתיום לקרוואן לקטן ולקל יותר ממצבר החומצה המקביל בהספקו.

מצבר ליתיום לקרוואן? קונים ומתקינים רק בגרין גו אנרג’י!

לעיתים קרובות, חוסר במידע מתאים, עלול להפוך שימוש ברכיב מסוים למסתורי, ואפילו, במקרים מסוימים, ל”מפחיד”. כפי שהזכרנו, סוללות ומצברי ליתיום הינם תופעה חדשה למדי בתחומי השימוש היומיומיים, ולכן, מתלוות אליהם לא מעט אגדות אורבניות. אנחנו, בגרין גו אנרג’י, יצרן סוללות ליתיום ישראלי ותיק, יכולים להבטיח לכם, כי שימוש במצבר ליתיום איכותי מתוצרתנו, כשהוא מותקן ע”י גורם מקצועי (כדוגמת אנשי הצוות המקצועי שלנו), יבטיח לכם שימוש בטוח לחלוטין במצבר הליתיום שלכם!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים