ככל שהטכנולוגיות המתפתחות מתמקדות יותר במהירות, בניידות ובביג דאטה, הצורך במקורות אנרגיה חזקה וניידת הולך וגובר, ללא הרף. כיום, סוללות ליתיום – יון נחשבות כמקור האנרגיה הפופולארי במוצרים רבים הנמצאים בשימוש יומיומי, כדוגמת הטלפונים הסלולריים, המחשבים הניידים, כלי העבודה החשמליים ואפילו המכוניות החשמליות. סוללות ליתיום נטענות אלו אומצו במהירות רבה כאופציית האנרגיה המועדפת גם במכשירי הניקוי הביתיים והתעשייתיים בשל היתרונות הרבים שלהן.

יתרונות סוללות ליתיום – יון

יחס עלות – תועלת

מכיוון שסוללות הליתיום נחשבות לעמידות לאורך זמן, עלויות ייצור סוללה נחשבות כמשתלמות באופן משמעותי. מה גם, שבניגוד לעבר, כיום, מחירן של סוללות ליתיום נמוך באופן משמעותי מזה שהיה בעבר, מכיוון שהשוק, למעשה, הוצף ביצרניות הסוללות השונות המתחרות על ליבו (וכיסו) של הלקוח הפוטנציאלי.

תחזוקה קלה

סוללות ליתיום פשוטות לתחזוקה ולטיפול מכיוון שאינן מצריכות שורת תהליכי תחזוקה מסובכים. מלבד זאת, אין צורך בהשקעה רבה או במאמץ רב לשמירה על בריאותן של סוללות הליתיום – יון 

מגוון רחב של סוגים ושימושים

ישנם סוגים רבים של סוללות ליתיום – יון הזמינים בשוק כיום. יתרון זה של הסוללות מצביע על כך שניתן לנתב את הטכנולוגיה כמעט לכל מטרה נחוצה. על כך, יוכלו להעיד מגוון המכשירים כיום, הנושאים עליהם בגאווה את התואר “נטען”.

חיי סוללה ארוכים יותר

סוללות ליתיום – יון “חיות”, בדרך כלל, זמן ממושך יותר מרוב סוגי הסוללות האחרים. סוללות הליתיום מסוגלות להחזיק מעמד כשהן בריאות ומתפקדות כשנתיים עד שלוש שנים או עד כ-1,000 מחזורי טעינה. 

חסרונות סוללות ליתיום – יון

סוללות ליתיום-יון זקוקות להגנה מפני טעינת-יתר ושחרור מהיר מידי. מלבד זאת, למרות שחיי סוללת הליתיום – יון ארוכים יותר מחייהן של סוללות אחרות, הקיבולת, היעילות והביצועים שלה נוטים לרדת ככל שעובר הזמן, בין אם נעשה בה שימוש ובין אם לאו. 

בנוסף, מרבית סוללות ליתיום – יון אינן מתאימות לשימושים “קשוחים” בתנאי שדה, מכיוון שהן, כיום, אינן מיוצרות כשהן מוקשחות, ועלולות להינזק בקלות גם בהפעלת כוח מינימאלי עליהן.

חברות תעופה מסוימות, למשל, מתייחסות לסוללות הליתיום כאל מקור סיכון, ובמקרים מסוימים, הן מטילות מגבלות הנוגעות להן על המשתמשים בשירותיהם. למשל, מחייבות את הנוסעים לשאת את המכשיר שבו הסוללה בתיק היד (הטרולי) שעולה איתם למטוס ולא במזוודה המוטסת לבטן המטוס.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים