מרבית מרוכבי האופניים החשמליים שרוכבים על אופניהם בשעות הפנאי שלהם נוטים להקל ראש בתחזוקתם השוטפת, שלא לדבר על הצורך בבדיקת הסוללות המניעות אותן. ברור לגמרי, כי מהאספקט השיווקי, מרבית היבואנים והמשווקים ינסו להקליל את העניין ולא להדגיש את חשיבות תחזוקת סוללות ליתיום, תוך שהם מייצרים עבור קהל המתעניינים תמונת תחזוקה שהיא ורודה וקלה יותר מהתחזוקה הנדרשת במציאות. אבל, היות ואנחנו נמצאים בצד הרוכב, הצד שפחות מתחשק לו להיתקע באמצע הדרך בשל סוללה ששבקה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם בשמירה על בריאותן של סוללות ליתיום המניעות את אופניכם.

10 טיפים קטנים (אבל חשובים) לשמירה על סוללות ליתיום

  1. בדקו באופן קבוע את הסוללה והמטען לאיתור נזקים חיצוניים. לעולם אל תטעינו סוללות שאתם חושדים שניזוקו או שאתם יודעים כי הן מקולקלות. על אחת כמה וכמה שאל תשתמשו בהן.
  2. ודאו כי שקע הטעינה והתקע נקיים ויבשים טרם החיבור ביניהם לצורך טעינת הסוללה.
  3. השתמשו רק בכבל המטען המצורף לסוללה ודאגו לוודא כי תקע הכבל מוכנס במלואו למטען והוא יציב בחיבורו, לפני חיבורו של המטען לשקע חשמל.
  4. השתמשו רק במטען שסופק עם האופניים ובמטען ייעודי המתאים בהחלט למתח הסוללה. בדקו את המטען לפני כל שימוש, וחפשו נזקים נראים לעין במטען עצמו, בכבל או בתקע הטעינה. לעולם אל תתפתו להשתמש במטען, בכבל או בתקע שאתם חושדים כי הם פגום או מקולקלים.
  5. הניחו את המטען על משטח יציב וישר שאינו רגיש לחום ואינו מתלהט. אם אתם טוענים את הסוללה מחוץ לאופניים, הניחו את הסוללה על המשטח שעליו מונח המטען.
  6. טענו סוללה לאופניים חשמליות באזור יבש ומאוורר היטב והקפידו לוודא כי שהסוללה והמטען חשופים ואינם מכוסים בכל צורה שהיא לאורך תהליך הטעינה. ודאו כי הסוללה והמטען אינם חשופים ואינם מצויים בקרבת חומרים דליקים או מסוכנים.
  7. לעולם אל תשאירו את האופניים במזג אוויר גשום. הקפידו לשמור תמיד על הסוללה כשהיא טעונה לפחות בחציה (50%) בתנאי קור קיצוניים.
  8. לעולם אל תאחסנו את הסוללה בטמפרטורה שהיא מתחת למינוס 10 מעלות.
  9. בתנאי קור קיצוניים, לפני הטעינה, הכניסו את הסוללה כשעתיים לפני תחילת הטעינה לחדר שבו טמפרטורה נעימה והמתינו שהטמפרטורה של הסוללה תושווה לטמפרטורת החדר.
  10. כאשר אתם טוענים את הסוללה, חברו את תקע המטען לשקע שבקיר תחילה, ורק לאחר מכן חברו את הכבל לשקע הטעינה של הסוללה, לאחר שווידאתם כי הסוללה כבויה ומנותקת מהחיווט. בעת הניתוק, נתקו קודם את תקע הטעינה מהשקע שבסוללה ולאחר מכן, נתקו את המטען מהשקע שבקיר.

טיפ חשוב נוסף, לסיום:

במקרים בהם, למשך תקופות ארוכות, אינכם עושים שימוש בסוללת הליתיום, עדיין יהיה עליכם לטעון אותה בתדירות של לפחות אחת ל-40 יום ולרמת טעינה של לפחות 50% מהסוללה. הקפדה על שגרת טעינה זו תאריך את חיי הסוללה ותשמור עליה בריאה ומוכנה לשימוש, לכשתזדקקו לה.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים