כן, אנחנו יודעים שהרשת מלאה במדריכים שמסבירים לכם איך לרכב נכון על האופניים החשמליים שלכם, אבל תאמינו לנו, שאם לא היה לנו מה לחדש לכם, לא היינו כותבים את המדריך הזה. אז למרות, שלכאורה, המדריך הזה נראה, ממבט ראשון, כמו “סתם” עוד מדריך, הוא לא.

קסדה

את זה שאם אתם בני פחות מ-18 אתם חייבים לחבוש את הקסדה בכל דרך ולא רק בכביש בין-עירוני (בניגוד לבני מעל ל-18) אתם בטח יודעים. אבל האם אתם יודעים גם איך בוחרים את הקסדה המתאימה לכם?

אז קודם כל – רק קסדות שנושאות תו תקן. הן אולי עלולות להיות יקרות יותר מהקסדות הפשוטות שאפשר לקנות בכל מקום, אבל תסמכו עלינו, הסכנות שאורבות בכביש לראש שלכם (ולשאר הגוף גם) מצדיקות את ההוצאה הזו!

אז איך בוחרים את מידת הקסדה המתאימה?

חבשו את הקסדה והדקו את הרצועות בצורה שאינה לוחצת. עכשיו, דחפו את חלקה הקדמי של קסדה בכוח לאחור (כאילו אתם מנסים לחבוט לעצמכם במצח שמתחת לקסדה). אם הקסדה זזה מעל לשני ס”מ, היא לא מתאימה לכם בגודלה. אותו הדבר אם לאחר רכיסת הרצועות אתם מנענעים את הראש והקסדה זזה לכם.

שמירת מרחק

ברור לכל ילד שאי שמירת מרחק בזמן נסיעה עלולה לגרום לתאונות, אבל האם אתם מודעים לכך שחשוב לשמור בזמן הנסיעה מרחק גם ממכוניות חונות ולא רק ממכוניות נוסעות? מכוניות חונות עלולות לספק לא פחות הפתעות (ואפילו יותר) מהנוסעות – דלת שנפתחת לכביש בפתאומיות, כדור שמתגלגל, ילד / כלב / חתול שפורצים לכביש בפתאומיות – כל אלה ועוד עלולים להפתיע אתכם, אם לא תיסעו מעט יותר לאט ובזהירות ואם לא תשמרו מרחק (של פחות או יותר מטר מהצד) גם מהמכוניות החונות.

שמירה על תקינות האופניים שלכם (כולל תקינות המטען)

רכבים ממונעים מחויבים במעבר מבחן תקינות שנתי (טסט), רכב שאינו עובר מבחן כזה מוגדר כרכב שאינו רשאי לנוע בכל סוג של דרך. כיום, בנוגע לאופניים חשמליים, עדיין אין תקנות מחייבות. אבל היות והאינטרס שלכם להבטיח שגם תחזרו הביתה בשלום מהנסיעות שלכם, באחריותכם לבדוק את תקינותם של האופניים שלכם, כולל המטען וסוללות הליתיום.

ואם תרשו לנו, רק עוד טיפ קטן, לסיום:

השוק מוצף בסוללות ליתיום שהן לא בהכרח בטוחות לשימוש. לכן, אם אתם מתכוונים להחליף מטען או סוללה, גם כאן, כמו בנוגע לקסדה – חשוב לרכוש אותם, אך ורק, בחנות רצינית שבה תטופלו על ידי אנשים מקצועיים שמבינים בכך. קניית סוללות ומטען מאיכות ירודה, במקרה הטוב, עלולה להסתיים בזה שלא תגיעו למחוז חפצכם ותתקעו בדרך, במקרה הגרוע יותר, היא עלולה להסתיים בהתלקחות הסוללה או המטען בזמן הטעינה ואובדן רכוש ונפש!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים