אחת מהשאלות שמטרידות ביותר את כל מי שמשתמש בציוד שפעולתו מבוססת על סוללות, עוסקת, באופן טבעי, בבחירת הסוללות הנכונות, היעילות והמתאימות ביותר לציוד שבידיו. העניין, אמנם, נפוץ ביותר כשאנחנו מדברים על ציוד כמו טלפונים ניידים, מקדחות ומברגות נטענות), אולם, סוגיה זו שבה ועולה גם בנוגע לכלי רכב חשמליים – כדוגמת מכוניות ואופניים. בחירת סוללות לאופניים חשמליים אינה בעיה פשוטה כלל ועיקר, והיא קריטית במיוחד עבור מי שהאופניים שלו משמשים אותו באופן שוטף (ואפילו לצורך עבודתו, כמו במקרה של שליחים הרכובים על אופניים). אם כן, כיצד בוחרים סוללות לאופניים חשמליים?

סוללות לאופניים חשמליים – הפרמטרים לבחירה

תוכלו למצוא ברשת לא מעט מאמרים העוסקים בקריטריונים לבחירת סוללות לאופניים חשמליים, אולם, בסופו של יום, שלושה הקריטריונים המשמעותיים ביותר לבחירת סוללה לאופניים חשמליים הם המתח, הקיבולת ונתוניה הפיזיים של הסוללה.

מתח סוללות לאופניים

ישנם מספר מתחים נפוצים של סוללות לאופניים חשמליים – 24V (מתח סוללה המתאים לדגמים הישנים), 36V (מתח הסוללה של דגמי אופניים בסיסיים), ו-48V (מתח הסוללה הנפוץ ביותר המצוי כיום). מתחי סוללה של 60V ו-72V כבר שייכים לסוללות המשמשות בדגמי האופניים המשופרים (שבינינו? זה מה שאתם, בתור שליחים על אופניים חשמליים, זקוקים לו).

קיבולת סוללות לאופניים

קיבולתן של סוללות לאופניים חשמליים נמדדת באמפר לשעה או AH, ובאופן הגיוני, ככל שקיבולתן של הסוללות גבוהה יותר, טווחי הנסיעה מתארכים בהתאמה. קיבולת 10AH, לדוגמה, היא קיבולת נמוכה המיועדת לטווחי נסיעה ממוצעים, כך גם 13, 15 ו-16. מ-16AHומעלה, אנחנו כבר מדברים על קיבולות גבוהות, שטווחי הנסיעה שלהן ארוכים יותר, כך שסוללות שקיבולתן גבוהה במיוחד הן הסוללות המתאימות ביותר עבור המשתמשים באופניים לצרכי עבודתם.

נתוניהן הפיזיים של הסוללות – גודל ומשקל

בדומה לתחומים אחרים, גם בנוגע לסוללות לאופניים חשמליים, הנתונים הפיזיים של הסוללה מוכתבים מתכונותיה – המתח והקיבולת שלה. כתוצאה מכך, ככל שתכונותיה של הסוללה תהיינה משופרות יותר, על הסוללה, לכאורה, להיות גדולה וכבדה יותר. הנתון הזה (היחס בין האנרגיה למשקל) נמדד ב”וואט שעה לקילוגרם”, ויש לציין, כי עם ההתפתחויות הטכנולוגיות הרבות שחלו בתחום בשנים האחרונות, כבר ישנן סוללות ליתיום שרמת דחיסותן מגיעה עד לכ-250 וואט שעה לק”ג!

אוקיי, אז איזו סוללה חשמלית אתם צריכים?

אם זו הפעם הראשונה שבה אתם רוכשים סוללה לאופניים החשמליים שלכם, ראשית, תצטרכו לוודא את המתחים האפשריים, מאחר והמתח של הסוללה יהיה חייב להיכלל בטווח המתחים איתו עובד בקר האופניים שבאופניים שלכם. מאוחר יותר, תצטרכו להתאים את קיבולת הסוללה לצרכי רכיבת האופניים שלכם. בשלב זה, יותאמו גם נתוניה הפיזיים של הסוללה, שכן, כאמור, הם תוצאה של קיבולת הסוללה והמתח שלה.

סוללות לאופניים חשמליים? קונים רק בגרין גו אנרג’י! אנחנו, אנשי המקצוע של גרין גו אנרג’י עומדים לרשותכם בכל שאלה, ונסייע לכם לבחור את הסוללה החשמלית המתאימה ביותר לצורך שלכם!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

> בעלי קורקינט? בדקו סוללה לקורקינט חשמלי שתיקח אתכם רחוק

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים