הרכיב החשוב ביותר במערכת החשמלית של אופניים חשמליות הינו הסוללה לאופניים החשמליים, זה לא סוד. סוללה לאופניים חשמליים זו בעצם יחידת אחסון אנרגיה בעלת מתח עבודה ספציפי. כגון 36v, 48v (מתחים נומינאליים שכיחים). סוללות לאופניים חשמליים קיימות במגוון רחב של גדלים, מארזים, קיבולות סוללה שונות, יכולות וביצועים שונים.

הסוללה לאופניים חשמליים השכיחה ביותר בישראל

הסוללה השכיחה ביותר בקרב הרוכבים בישראל הינה סוללה לאופניים מסוג המכונה סילבר פיש. מארז סוללה סילבר פיש יוצר לדגמי האופניים המתקפלים למיניהם והפך למארז הסוללה הפופולארי והשכיח ביותר בקרב רוכבי האופניים החשמליים בישראל. ניתן להשיג סוללה זו במגוון עצום של הספקים, קיבולות, וגדלים שונים וזאת כתוצאה מהביקוש הגובר וממגוון רחב של פתרונות עליהם הסוללה אמורה לענות. קיימים בישראל עוד הרבה דגמי סוללה פופולאריים ושכיחים המכונים בשמות הבאים, סוללת צפרדע  סוללה צרה לדגמי שיקו, סייקו ואלפא, סוללת הנדריקס לאופניים. מעבר לכל הסוללות ניתן להשיג גם סוללות הבנויות בהתאמה אישית ללא מארז סוללה.

כל מארז סוללה והתכונות הייחודיות לו

לכל מארז או צורה יש ייחודיות, יתרונות וחסרונות ויעילות שונה, ככלל סוללות לאופניים חשמליים מיוצרות מחומר גלם דומה מאוד מאחד לשני וברוב הדגמים נעשה שימוש בתאי ליתיום-יון 18650. סוללות אלו מגיעות עם אפשרות לטעינה ופלאג מובנה בסוללה. בחלק מהסוללות ניתן למצוא שקע טעינה USB לטעינת מכשיר סלולארי.

שימוש בסוללות ליתיום ברכיבה על אופניים חשמליים, בגשם?!

סוללות ליתיום לאופניים חשמליים אינן עמידות בגשם ובתנאי לחות כלל וכלל לא. הטעות הנפוצה ביותר בקרב הרוכבים הינה, לחשוב שהסוללות עמידות בגשם אך הסוללות ממש לא עמידות בגשם. אמנם, יצרני הסוללות משתדלים ומכינים את המוצר לחסינות כלשהי מנזקי לחות ומים, אך מעדויות של רוכבים לאחר נסיעה לא ממושכת בגשם נמצאו סימני לחות בתוך הסוללה. המים לרוב נכנסים מאזור הברגים, מתחתית הסוללה (בית הסוללה), מפתחים אחרים שנוצרו מעיקומים במארז או מנפילות וזעזועי הסוללה.

לרוכבים המושבעים שלא מפריעה להם רכיבה בגשם, ומוכנים להסתכן בלהרוס את הסוללה שלהם, הכנו כמה טיפים להכנת הסוללה לשימוש בתנאי מזג אויר סוערים וגשמיים. כסו את החלק העליון של הסוללה בשקית או בחומר אטום למים, וזאת למנוע כניסת מים מחלק העליון של הסוללה. חברו מגן פלסטיק בין תחתית המסילה לקרקע, מגן מעין כנף זה אמור למנוע מהנוזלים שמשפריצים עליכם להגיע לסוללה, ומשמש מעין מגן גשם לסוללה. אם זיהיתם שנכנסו נוזלים לסוללה אנא עצרו את השימוש בסוללה, והגיעו למעבדה לסוללות ליתיום לבדיקת הסוללה לפני שימוש חוזר. היו ערניים למזג האוויר ולמצב הסוללה בהתאם.

השארת הסוללה ללא השגחה

סוללות ליתיום לאופניים חשמליים הינם מוצר יקר הנע בין 800-3500 ש”ח. מוצר זה הפך לחביב מאוד בקרב גנבי הרחוב. למרות נעילת הסוללה באמצעות המפתחות מאוד קל לגנוב ולנתק את הסוללה מהאופניים. לגנבים שיטות רבות לשבור ולפרק את נעילת הסוללה הפשוטה. רוכבים רבים סומכים על מנעול זה או מתעצלים לנשוא את הסוללה יחד איתם. המנוסים, כאלו שגנבו להם, נמנעים מלזנוח את הסוללה ללא השגחה. שימרו על הסוללה שלכם ואל תפקירו ללא השגחה.

תוחלת חיי הסוללה

הרבה פעמים לקוחות מבררים מחירים לסוללות לאופניים חשמליים, דעו לכם שבבחירת כל סוללה שתקנו בחייכם הנתון החשוב ביותר שתרצו לגלות אודות הסוללה הינה מהי תוחלת החיים של הסוללה, ומאוחר יותר המחיר שלה, ובעצם כמה פעמים אני אוכל להשתמש בה עד שהיא תיחלש עד לרמה של חוסר יעילות. קיים היצע סוללות לאופניים חשמליים מאוד מאוד גדול בארץ ורמת האיכותיות מאוד מגוונת, לרוב השוק מורכב ממוצרים המיובאים מסין על ידי יבואנים ומוכרים שאינם יודעים דבר על תוחלת חיי סוללה. בניגוד ליצרני סוללות שזהו חלק עיקרי מתפקידם, לדעת מהי רמת תוחלת החיים של כל סוללה לאופניים חשמליים שהם מרכיבים וכל חומר גלם שבו הם משתמשים. בחרו סוללה בעלת תוחלת חיים גבוהה לחסכון בעלויות עתידיות.

חוסר התאמת הסוללה לצורך הנדרש

פעמים רבות מגיעים לקוחות ורוצים את הסוללה הגדולה ביותר שיש. הסיבה לכך היא כנראה השאיפה לקבל את הטוב ביותר. אז לא תמיד הגדול ביותר הוא הטוב ביותר. לרוב הגדול ביותר אינו מתאים כמו בחיים גם בסוללות. כלל האצבע שלנו וההמלצה הראשונה שלנו ברכישת סוללה היא לרכוש את הסוללה המתאימה עבורכם לא כזו שגדולה מידי ותהיה כבדה ואפילו לא ננצל את כולה. וגם לא כזו קטנה שלא תשרת את הצרכים שלנו ותיגמר לנו כל פעם באמצע נסיעה. על ידי הגדרת הצורך והתייעצות עם גורם מקצועי ניתן להתאים את סוג הסוללה באופן אבסולוטי, הן מבחינת גודל ומשקל, לטווח נסיעה וטווח שימוש של הסוללה ועד לרמות ביצועים שונות של סוללות שונות.

תיקון סוללת ליתיום של אופניים חשמליים

בנקודה מעניינת זו נסיים את המאמר. לסוללות כמו הרבה דברים בחיים קיים תוחלת חיים אפשרית, כמו בני אדם בגיל מבוגר מתפקדים פחות טוב ולאט לאט נחלשים, כך גם סוללות ליתיום יון הן בעלות תוחלת חיים, ודבר זה לא ניתן יהיה לשנות לא על ידי רופא ולא על ידי מעבדה לתיקון סוללות. קיימות מספר תקלות שכיחות לסוללות. אחת התקלות השכיחות ביותר עליהם מעידים רוכבי אופניים חשמליים, הינה ירידה בתפוקת הסוללה ״הסוללה התעייפה״ זו תקלה שלא ניתן לתקן, ובמקרה זה אנו ממליצים לרכוש סוללה חדשה. הרבה פעמים ממש מבאס לחשוב שכל הדבר הזה יתקלקל וכולם ממליצים לנו לנסות לתקן. התיקון הזה עלול לעלות יותר מהתועלת. לרוב התיקונים המוצעים היום בשוק הינם מעין פלסטר ותיקונים זמניים כאלו שיחזיקו מעמד לא זמן רב. במקרים אלו לקוחות רבים מוצאים את עצמם מנסים לתקן שוב ושוב את אותה סוללה, בעוד עלויות התיקון עלו על עלות בטרייה חדשה וגם אם הצליחו לתקן אותה עדיין יש להם סוללה משומשת עם זמן שימוש מוגבל. ככלל אנו לא ממליצים לנסות לתקן סוללות בעלות יותר מ-3 שנים שימוש. או סוללות ממש ישנות.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים