כולנו מתלהבים מהרעיון של טעינה מהירה… הרעיון לטעון סוללות לאופניים חשמליים במהירות-שיא הוא רעיון מרגש, ולמעשה, כיום, הוא גם אפשרי. יחד עם זאת, כמו בכל תחום הרכיבה על אופניים חשמליות – ביצועים מבריקים מלווים גם בחסרונות משמעותיים. אתם עשויים לחשוב עכשיו כי דווקא עלותו הגבוהה יותר של מטען מהיר יותר עשויה לשמש כחיסרון וכשיקול יחיד בעת שדרוג המטען שלכם לאופניים, אבל העלות היא לא העניין האמיתי!

חדי האבחנה שמביניכם בוודאי שמו כבר לב לכך שאין הרבה מטענים לאופניים חשמליים שעולים על 5 אמפר בשוק. זה, כאמור, לאו דווקא בגלל העלות הגבוהה יותר של מטען מהיר, אלא בגלל הסכנות בטעינה מהירה מידי של סוללת האופניים. לצורך ההגדרה הסכמטית נתייחס למטען של 5 אמפר כאל מטען מהיר ואל מטען של 3 אמפר ומטה כאל מטען איטי.

מטען מהיר? בואו נאט מעט את הקצב!

הרעיון של טעינת סוללת אופניים חשמליות תוך שעה הוא רעיון מרגש. ברגע שאתם צוללים למתמטיקה של תפוקת הסוללות של האופניים החשמליות, הרעיון הראשון שיעלה בראשכם יהיה להשיג מטען עם אמפר גבוה ככל הניתן. כי עם מטען של 5 אמפר תוכלו לטעון סוללה של 10 אמפר בשעתיים בלבד… קדימה, רצים לקנות אחת, נכון?
וכאן מגיע אבל גדול…

טעינה מהירה מידי פוגעת בסוללה – היא תגרום לתוחלת החיים שלה לרדת, והיא גם עלולה לחשוף אותה (ואתכם!) לסכנה של התלקחות, במקרים קיצוניים של טעינה מהירה מידי.

כך שאנחנו ממליצים (באמת, ומכל הלב) שאם אתם חדשים בתחום האופניים החשמליות (וחדשים, באופן כללי, גם בעניין של סוללות ליתיום), תישארו עם המטען האיטי והבטוח שלכם (זה שהגיע עם האופניים שלכם), ולא תתחילו לנסות לשפר מהירויות טעינה. זה גם בריא יותר לסוללת האופניים החשמליות וגם בטוח יותר (לכם ולה).

מתמטיקה בסיסית של מטענים לאופניים חשמליות

שתיים מהשאלות העקרוניות שכדאי לשאול בעת קניית אופניים חשמליות הן – מה גודל הסוללה של האופניים באמפר-שעה (Ah) וכמה אמפר יש למטען שהן מגיעות איתו. לאחר מכן, לכאורה, תוכלו לחשב במתמטיקה פשוטה כמה זמן ייקח לסוללה שלכם להיטען. טעינת סוללה של 10 אמפר תיקח 10 שעות עם מטען של 1 אמפר, 5 שעות עם מטען של 2 אמפר וכן הלאה. בתיאוריה, אם תחלקו כמות את האמפר לשעה של הסוללה שלכם באמפר של המטען שלכם, התשובה שתתקבל תענה לכם על השאלה כמה זמן ייקח לכם לטעון את הסוללה במלואה (אם בתחילת הטעינה היא הייתה ריקה לגמרי).

יחד עם זאת, מטעני הליתיום האיכותיים מאטים את קצב הטעינה בסוף מחזור הטעינה, כך שלוקח להם, בפועל, קצת יותר זמן מהצפוי. לכן, בפועל, סוללה של 10 אמפר לשעה, תיטען באמצעות מטען של 2 אמפר במשך קצת יותר מחמש השעות הצפויות.

מדוע זה כך?

תפוקת מטען מתחילה לרדת בערך ברגע שהסוללה מגיעה ל-80% מטעינתה במלואה, וזאת בכדי שהטעינה תהיה עדינה ובטוחה ככל האפשר על ערכת הסוללות. מטען מהיר, לעומת זאת, יוריד את הקצב רק כשהסוללה תגיע לכ-90% מהטעינה המלאה האפשרית – משהו, שכאמור, עלול להעמיד את הסוללה בסכנה של קיצור אורך חייה.

גם אם אינכם חוששים (וחבל שכך…) מסכנת ההתלקחות, הפגיעה בסוללה-עצמה צריכה להרתיע אתכם מספיק כדי שלא להיחפז ולנסות להשתמש במטענים מהירים, בעיקר בכאלו שכלל אינכם בטוחים שהם מתאימים לאופניים החשמליים שלכם!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

קראו גם: כיצד לבחור נכון את המטען לאופניים החשמליות שלכם?

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים