טכנולוגיות הסוללה, לכשעצמן, אולי לא השתנתו הרבה בעשורים האחרונים, אבל המיתוסים שיש על סוללות ליתיום הפכו להזויים ומופרכים יותר. זאת, מאחר ולא מעט אנשים מאמינים כי המגבלות של אותן סוללות מבוססות-ניקל, שהיו נפוצות בשימוש בתחילת שנות ה-90, עדיין חלות על סוללות ליתיום המודרניות יותר, בהן אנו משתמשים כיום. הפעם, ריכזנו מספר מיתוסים נפוצים על סוללות ליתיום, שגרין גו אנרג’י, תשמח לנפץ עבורכם.

המיתוס – השארת המכשירים מחוברים למטען עלולה לטעון סוללות ליתיום יתר על המידה

זה פשוט לא נכון – לפחות, כיום כבר לא. רוב מטעני הסמארטפונים, המחשבים הניידים, האביזרים והמטענים האחרים חכמים מספיק כדי להפסיק לרגע את הטעינה ברגע שהמכשיר נטען במלואו. הם עושים זאת למשך מספיק זמן, כך שהמכשיר מתרוקן בשניים או בשלושה אחוזים, ואז טוענים בחזרה עד ל-100%.
אמנם, השארה במטען בכל לילה עלולה להשפיע על אורך חייה של הסוללה, אבל הפעולה אינה מזיקה ברמות שאנשים מסוימים מייחסים לה.

למעשה, יצרני מחשבים ניידים ממליצים, לעיתים קרובות, “לחדש” את הסוללה מידי פעם, על ידי מתן האפשרות להתרוקן במלואה, ואז לטעון אותה בחזרה במלואה.

המיתוס – תמיד כדאי לתת לסוללה להתרוקן לחלוטין

כיום, מרבית הסוללות לעולם אינן מתרוקנות לגמרי. מה שאנחנו רואה כ-0% (או כ”מת”) כשהמכשיר לא נדלק הוא מצב בו הסוללה עדיין נמצאת בטעינה של כ-10%. זוהי גם הסיבה לכך שכשאתם לוחצים על לחצן ההפעלה, המסך יידלק למספיק זמן רק כדי לומר לכם שעליכם לטעון את הסוללה.

אם, בכל זאת, תאפשרו למכשירים המופעלים על סוללות ליתיום “להתרוקן” בכל יום, זה, בסופו של דבר, עלול, לאורך זמן, להקטין את יעילות הסוללה.

המיתוס – תמיד יש לטעון את המכשיר במלואו לפני השימוש הראשון בו

למען ההגינות, למרות שהמדובר במיתוס, זה לא מזיק לטעון לגמרי את סוללת המכשיר לפני השימוש הראשון בו. אבל, גם אם תדלגו על השלב הזה – לא יקרה כלום.
אז מדוע, לפעמים, היצרנים ממליצים, בכל זאת, לעשות כן?

טעינה מלאה של הסוללה לפני השימוש במכשיר מיועדת להניע את מה שמכונה “תהליך כיול”, ולעזור למכשיר ללמוד כיצד הסוללה הספציפית מתנהגת. כיום, רוב הסוללות מכוילות עצמאית, כך שהשלב הזה מיותר.

המיתוס – יש לאחסן את הסוללות במקרר

אחסון הסוללה במקרר (או אפילו במקפיא, כפי ששמענו וקראנו מספר פעמים) הוא לא רק רעיון גרוע, אלא שהוא גם עלול להיות גורם משמעותי בקיצור חיי הסוללות שלכם. וזאת, מאחר וטמפרטורות קיצוניות (חמות או קרות) ובמיוחד למשך פרקי זמן ארוכים – אינן תורמות לבריאותה של אף סוללה, משום סוג שהוא.

כדי למקסם את חיי המדף של הסוללות, מומלץ לאחסן סוללות בטמפרטורות חדר רגילות (20 מעלות צלזיוס עד 25 מעלות צלזיוס) עם רמות לחות מתונות (35-63% RH). תנאים כאלה אמורים לספק חיי מדף של 5-10 שנים לסוללות האלקליין הסטנדרטיות וכ-10-15 שנים עבור סוללות ליתיום.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים