לפני יציאה לרכיבה ארוכה (או אפילו קצרה), כדאי מאד לבצע בדיקה שגרתית לאופניים החשמליות שלנו, מכיוון שלא משנה מה אורכה של הנסיעה, להיתקע באמצע שום מקום עלול להיות אחת החוויות הפחות נעימות.

צ’ק ליסט שחשוב לקרוא (ולבדוק!) לפני כל פעם שאתם יוצאים לרכיבה באופניים החשמליות שלכם:

  • בדיקת תקינות השרשרת
  • בדיקת צמיגים
  • בדיקת בלמים
  • בדיקת החישורים (השפיצים)
  • בדיקת מצב הסוללה, רמת הטעינה שלה ותקינות הפנסים

מדוע חשוב לבדוק את השרשרת?

השרשרת באופניים רגילות (אופניים שאינן חשמליות) אמורה להחזיק מעמד בין 3,000 ק”מ ל-10,000 ק”מ. יחד עם זאת, השרשרת באופניים חשמליות נתונה ללחץ גדול יותר מזה של אופניים רגילות. במיוחד אם לאופניים החשמליות שלכם יש mid-motor, השרשרת,תהיה חייבת לשאת את הלחץ של שתי רגליכם ושל המנוע החשמלי. גם אם תשחררו את הלחץ של השרירים שלכם בזמן העברת ההילוכים, המנוע ימשיך להפעיל את הלחץ שלו על השרשרת, מה שיגרום לנזק רב יותר לשרשרת. שרשרת שחוקה תגרום לעלייה בחיכוך, לתפוקה פחות ביצועית, והיא גם נוטה לגרום לאפקט דומינו שיישחק את שאר הרכיבים הנעים באופניים, לעיתים, אפילו עד כדי שבירה. בנוסף, שרשרת שחוקה ולא תקינה תהפוך את הנסיעה שלכם לקשה ולמעייפת יותר. ניקוי, שימון ותחזוקה קבועה של השרשרת חיוניים כדי להגן עליה ולאפשר לכם רכיבה נוחה.

בדיקת השרשרת

שרשראות לאופניים נוטות להתארך מעט עם השימוש, מכיוון שכל חוליה מחוליות השרשרת עלולה להתעוות ולהתארך מעט, דבר, שיוצר, בסופו של דבר, התרופפות של השרשרת. לשם הבדיקה תוכלו לבחור מבין מגוון בודקי שרשראות שמטרתם מדידת השחיקה / הבלאי שחלים על השרשרת. חלק ממכשירי המדידה מעבירים את המידע במ”מ, בעוד האחרים – באחוזים. למשל, מדידה שבין 0 ועד ל-0.6% -השרשרת תקינה ואילו מדידה שתוצאותיה נעות מ-0.7 ועד ל-1.2% פירושה כי השרשרת בלויה ועליכם להחליף אותה.

בדיקת הצמיגים

הגומי ממנו יצוקים הצמיגים חייב להיות במצב טוב: ככל עוביו גדול יותר, כך הסיכויים שלכם להיתקל בפנצ’ר הולכים והופכים לנמוכים יותר. צמיגים המנופחים בהתאם להוראות היצרן יגבירו את המהירות, ייעלו את הרכיבה ויתבלו לאט יותר.

בדיקת הבלמים

בדקו בקפידה את רפידות הבלמים, וזכרו, כי אם אתם רוצה לאתגר את עצמכם בירידות ארוכות או בירידות תלולות, סביר להניח שהרפידות תישחקנה מהר יותר ותפסקנה להיות תקינות מוקדם מהצפוי.

בדיקת החישורים / סיחים / “שפיצים”

החישורים צריכים להיות מתוחים, וניתן לאמת זאת באמצעות מכשיר מיוחד (מד מתח חישורים), שלרוב, הוא נחלתם של מי שלוקחים את הרכיבה ברצינות רבה. מה שניתן לעשות, גם בלי המכשיר, הוא לצבוט את החישורים אחד אחרי השני ולהקשיב האם הם מפיקים צליל זהה. בכל מקרה, הם לא אמורים להיות רופפים. הטיפול בחישורים לא מתוחים ייעשה בחנות המתמחה בטיפול באופניים.

בדיקת הסוללה והפנסים של האופניים

אמנם, אין המדובר במצב נפוץ, אבל סוללות ליתיום מסוימות עלולות להתרוקן לחלוטין כשהן מתחממות יתר על המידה (למשל, לאחר שעה של שהיה בטמפרטורה חמה). לכן, כדאי להיות עם אצבע על הדופק ולהיות ערני לא רק לתקינות הסוללה אלא גם לרמת הטעינה והריקון שלה.
ודבר אחרון חביב, אל תשכחו לבדוק את תקינות הפנסים. כאן, אנחנו כבר די בטוחים שאין צורך להסביר לכם כיצד ☺.

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!
שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים