גנרטור סולארי הפך לאחד מאותם הדברים שכל מי שיוצא לשטח אינו יכול להסתדר בלעדיו. זאת, מאחר והוא מציע את אותם היתרונות שמציעים הגנראטורים הרגילים, אבל בהרבה פחות רעש, לכלוך ונזק לסביבה. ולא, אנחנו לא מתכוונים רק לסביבה במובן הרחב של המילה, אלא גם לבני המשפחה והחברים שאיתם יצאתם לקמפינג בשטח. כך שאם אפשר להשיג תוצאות זהות בפחות בלגן, למה, בעצם לא?

כיצד פועל גנרטור סולארי?

הרעיון מאחורי הגנרטור הסולארי הממוצע, למעשה, פשוט למדי. הפאנלים הסולאריים המותקנים בו (ופונים לכיוון שמקבל כמה שיותר אור שמש ישיר) אוספים את האנרגיה מקרני השמש. אנרגיה זו מועברת באמצעות חוט נחושת PV אל בקר טעינה, המווסת את הכוח היוצא לסוללות, שם – מאוחסנת האנרגיה. לאחר מכן, ההספק המאוחסן מומר מהספק DC למתח זרם חילופין שמיש סטנדרטי (110V), באמצעות מהפך – ומשם – הכל מתנהל כבכל גנרטור אחר שאינו גנרטור סולארי.

האם צריך גם גנרטור סולארי כשיש לכם גנרטור מסוג אחר?

גנרטורים מהסוגים אחרים עשויים להיות שימושיים מאד בצורך מתמשך בחשמל עם תקופות הפוגה קצרות. יחד עם זאת, ישנן סיבות רבות מדוע גנרטורים סולאריים שימושיים ביותר בהשוואה למערכות האחרות. אנרגיה סולארית מתחדשת וזמינה כל הזמן, זאת, לעומת משאבים אחרים, כדוגמת בנזין, סולר ודומיהם. למעשה, בעיתות משבר כדוגמת הוריקן, לעיתים קרובות, גנרטור סולארי יהיה הגנרטור היחיד שלא תתקשו להשיג עבורו את חומר הדלק המפעיל אותו. בנוסף, המערכות הסולאריות פועלות בשקט מוחלט, כלומר, הן יכולות לפעול לאורך כל הלילה בלא רעש מטריד. כך שאם יציאה לחיק הטבע הרגוע והשקט היא הכוונה שלכם, מן הסתם, לא תרצו לקלקל את השלווה שבטבע על ידי הפעלת גנרטור שקול פעולתו מחריש אוזניים ומדיר מנוחה.

מהו סוג התחזוקה שדורשת מערכת הגנרטור הסולארית?

הפאנלים הסולאריים, כמו שאר הרכיבים המרכיבים גנרטור סולארי ממוצע, דורשים מעט מאד תחזוקה. אין לה חלקים נעים, כך שהסיכוי ש”משהו” ייכשל במערכת קלוש למדי. יחד עם זאת, בעת שהות נייחת ארוכה מומלץ לבדוק את הפאנלים הסולאריים אחת לכמה זמן כדי לראות אם הם דורשים ניקוי ולסלק אבק ופסולת, שאולי, הצטברו עליהם. יש לבדוק גם את הסוללות מעת לעת לאיתור ירידת יכולות טעינה, במיוחד אם אתם מושכים את פעולתם כל הזמן עד לכדי התרוקנות טוטאלית. תהליך זה, בדרך כלל, פשוט מאד לביצוע וניתן לעשות זאת על ידי בדיקת סטטיסטיקת מתח הסוללה וביצועיה, המופיעים, לרוב, על מסך ה-LCD של המערכת.

האם ניתן לאחסן גנרטור סולארי בתוך הבית בין השימושים בו?

למעשה, את רוב הגנראטורים הסולאריים מומלץ לאחסן בתוך הבית. הסוללות שלהם רגישות לטמפרטורות קיצוניות (קרות או חמות) וחשיפה להן עלולה להשפיע לרעה על הביצועים. לאחר המלצה כללית זו, חשוב לבדוק, ספציפית, את המלצות מיקום וטמפרטורת ההפעלה והאחסון של הגנרטור הסולארי שבו אתם משתמשים לצורך הפקת הביצועים המיטביים.

זקוקים למידע נוסף? אנשי המקצוע של גרין גו אנרג’י ישמחו לעמוד לרשותכם!

חייגו למידע ורכישה 03-9441674 או צרו קשר לייעוץ וקפה!

שלח לחבר
שתף
Twitter
הדפס מאמר

כתבות בנושא

מוצרים אחרונים